آخرین آمار فوت و ابتلا به کرونا، پنج‌شنبه ۱۳ خرداد: ۱۷۰ مرگ و ۹۶۵۷ مبتلای جدید

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۷۰ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۸۰ هزار و ۶۵۸ نفر رسید.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (سیزدهم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۶۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۰۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۰۰ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۵۰۸ هزار و ۹۰۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. سه هزار و ۹۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۰ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۶۲۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. هیج شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون چهار میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۸۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۵۳۲ هزار و ۹۲۹ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به چهار میلیون و ۵۶۸ هزار و ۳۱۷ دوز رسید.

بیشتر بخوانید: رنگ‌بندی جدید کرونایی کشور از شنبه ۱۵ خرداد

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.