گل‌محمدی: به گزینه‌ای که در لیست‌مان وجود داشت نرسیدیم/ استعفای سمیعی نگران‌کننده است

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: این قدر مشکلات ریز و درشت داشتیم که دیگر طاقت و گنجایش مشکلات جدید را نداریم.

یحیی گل‌محمدی در حاشیه تمرین پرسپولیس اظهار داشت: با توجه به شرایط و برنامه‌ریزی عجیبی که برای بازی‌ها ریخته شده است‏ تمرینات‌مان را بدون ملی‌پوشان شروع کردیم و با این شرایط بازی در لیگ قهرمانان خیلی سخت است.

وی تاکید کرد: نمی‌دانم این برنامه‌ریزی کار ما را سخت کرده است. تیم ما هم بازیکن جدید جذب کرده و احتیاج به بازی تدارکاتی و تمرین داریم که هماهنگ شویم ولی این برنامه‌ریزی باعث شده که پرسپولیس بیشترین لطمه را بخورد. حتی مربیان ما باقری و خانبان هم به تیم ملی اضافه شدند و شرایط عجیب و غریبی داریم ولی بچه‌ها با انگیزه خیلی زیاد و با تعهد بالا کار را شروع کردند. به هر حال طراحی تمرین برای تیمی که ۱۴،۱۵ بازیکن دارد سخت است و حتی در مواقعی ما با ۱۲ نفر تمرین کرده‌ایم.

سرمربی پرسپولیس افزود: شرایط سخت پیش می‌رود. بازی تدارکاتی مقابل تراکتور تبریز لغو شد و مجبور شدیم با تیم امیدها بازی کنیم. این مشکلات وجود دارد اما با همه وجودمان به مصاف استقلال تاجیکستان می‌رویم و امیدواریم با دست پر برگردیم. چیزی به شروع مسابقه نمانده است اما انشاالله با نتیجه خوب برمی‌گردیم.

وی در خصوص شرایط سخت سرخپوشان در تاجیکستان و اینکه چه برنامه‌ای برای موفقیت مقابل استقلال تاجیکستان دارید؟ عنوان کرد: تیم استقلال از لحاظ فنی یک تیم خوب است و دفاع خیلی منظمی دارد و با دفاع تیمی که داشتند توانستند در مرحله قبل به عنوان تیم اول صعود کنند. از لحاظ فنی بازیکنان خوب و چند خارجی خوب دارند.

گل‌محمدی افزود: متاسفانه یک فضای خیلی بسته‌ای را به وجود آوردند و آن چیزی که نماینده ما در آنجا دید خیلی عجیب است و مسائل پیش‌پا افتاده‌ و قدیمی انجام شد. کارهایی که شاید ۳۰‏،۴۰ سال پیش انجام می‌شد تاجیکستانی‌ها انجام می‌دادند. با توجه به شرایط چمن مصنوعی و با توجه به اینکه ۴،۵ بازیکن آنها تغییر کرده است و عدم شناختی که از آنها داریم باید به آنجا برویم. حتی توافق کردند که بازی‌هایشان در تلویزیون محلی پخش نشود و یکسری اتفاقات پیش پا افتاده انجام شده و امیدوارم حداقل AFC یا فدراسیون ما همکاری کنند و این مسائل را پیگیری کنند‏، بازی باید در شرایط جوانمردانه انجام شود ولی متاسفانه با اتفاقاتی که افتاده، شرایط یک مقدار نگران‌کننده است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با بحث استعفای جعفر سمیعی از مدیرعاملی این باشگاه اظهار داشت: من دیشب و امروز این قضیه را شنیدم. امروز سعی کردم با ایشان تماس بگیرم اما نتوانستم او را پیدا کنم. در شرایطی قرار داریم که این اتفاقات برای ما خوب نیست. در آستانه بازی با نماینده تاجیکستان باید آرامش داشته باشیم اما خبرهایی آمد که صحبت از استعفای ایشان مطرح شد و همه را نگران کرد. امیدوارم سمیعی بهترین تصمیم را بگیرد چون نیاز به بیشترین آرامش داریم. خودم امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد. ماندن سمیعی کمک بیشتری خواهد کرد.

گل‌محمدی در خصوص اینکه همزمانی برگزاری مسابقات تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا عملا باعث شده که پرسپولیس فصل بدنسازی مناسبی را پشت سر نگذاشته است، گفت: مشکل اصلی من بحث بدنسازی نیست‏، مشکل ما این است که بازیکنان ملی‌پوش ما نیستند و مشکل هماهنگی داریم. ما بدون بازی تدارکاتی باید به تاجیکستان برویم و مشکل اصلی ما این موضوع است. برنامه‌ریزی خوبی صورت نگرفته و باشگاه‌هایی مثل ما با مشکلات زیادی مواجه شدند.

وی در خصوص اینکه پرسپولیس باید مقابل استقلال قرمزپوش بازی کند، خاطرنشان کرد: من اهل کری خواندن نیستم، استقلال تاجیکستان هم یک تیم فنی و خوب است و اینکه قرمز بپوشد یا آبی برای ما فرقی ندارد ما باید با تمام وجود بازی کنیم و با شرایط نابرابری که وجود دارد بازی کنیم و امیدواریم که با تمام وجود می‌رویم تا با دست پر برگردیم. به هواداران قول می‌دهیم با انگیزه بالا بازی کنیم و در شرایط سخت قوی‌تر می‌شویم.

گل‌محمدی درباره درخواست برای جذب مهاجم خارجی تصریح کرد: بحث درخواست مهاجم نیست و اسم مهاجم نیاورید. از فدراسیون دفعه پیش درخواستی کرده بودم. درست است باشگاه بدهکاری هستیم و پرونده باز داریم اما هم پرسپولیس و هم تراکتور و استقلال نماینده ایران هستند و اگر اجازه حضور یک بازیکن برای تقویت تیم بدهند خوب است. کاری کنند که تیم را تقویت کنیم. ما یک گزینه از میان ۱۵ گزینه انتخاب کرده‌ایم و امیدوارم فدراسیون خبر خوبی بدهد. خودم کسی بودم که نسبت به قوانینی که وضع شد خوشحال شدم و طرفدار آن هستم. فوتبال ما از قراردادهایی که با مربیان و بازیکنان خارجی بسته شده ضرر کرده است اما آسیا هم آوردگاه مهمی است و تیم‌ها هزینه می‌کنند. کار سخت است و این بدهی‌ها برای چند ماه گذشته نیست و برای سال‌های گذشته است و امروز ما ضررش را می‌بینیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که باشگاه در فصل نقل و انتقالات تمام خواسته‌هایش را برآورده کرد؟ تصریح کرد: ما در پست مهاجم، نتوانستیم به آن چیزی که در لیست‌مان وجود داشت، برسیم. حتی یک مورد آن هم اتفاق نیفتاد. در هر صورت یکسری مشکلات مالی باشگاه اجازه نمی‌دهد که ما بتوانیم با تیم‌هایی که پول نقد دارند رقابت کنیم و دغدغه‌ای ندارند. بزرگترین مشکل ما بحث خالی بودن حساب است و حتی با ۴۰۰، ۵۰۰ میلیون نتوانستیم بازیکن در حد ملی را نگه داریم. اگر پول داشتیم می‌توانستیم بازیکنان‌مان را حفظ کنیم. دو بازیکن ملی‌پوش و مغانلو را به خاطر مشکلات مالی از دست دادیم. بعد از آن توانستیم بازیکنانی را بگیریم که عاشق پرسپولیس هستند و حتی حاضر شدند خیلی از چیزهایشان را بفروشند تا پول رضایت‌نامه‌شان را بدهند. از بازیکنانی که تمدید کردند تشکر می‌کنم که پیشنهادات خیلی خوبی داشتند ولی در پرسپولیس با صفر ریال تمدید کردند، از همه آنها تشکر می‌کنم.

وی درباره اینکه چرا اوضاع همه تیم‌های ایرانی بهم ریخته است و حتی سوشا مکانی برای توقیف اموال باشگاه پرسپولیس حکم گرفته است، اشاره کرد: این اتفاقاتی که کلا برای فوتبال ما رخ می‌دهد، برای دو ماه و چهار ماه پیش نیست. این اتفاقات شاید حاصل تصمیم‌گیری‌های خیلی‌ها در دو سه دهه گذشته باشد. تلاش زیادی هم شده ولی امکاناتی که باشگاه‌های ما دارند در مقابل تیم‌های دیگر مخصوصا عربی و شرق آسیا خیلی ناچیز است.

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: تیم‌هایی آسیایی هزینه و برنامه ریزی می‌کنند و همه چیزشان روی حساب و کتاب است و حق پخش دارند ولی اینجا فقط دعواست و باید برای یک میلیون پول بجنگی. باید از این طرف و آن طرف قرض کرد و هیچ ساختاری وجود ندارد. متاسفانه ساختار باشگاه‌ها واقعا معیوب است و ایرادات زیادی دارد.  بحث اسپانسرینگ و حق پخش و کپی رایت و فروش پیراهن اصلا مشخص نیست. این‌ها مسائلی است که گریبانگیر باشگاه‌ها شده و کار را برای آنها واقعا سخت می‌کند. یا باید از جیب خرج کنید که سرسام‌آور است و این اتفاق ممکن نیست و یا اینکه دولت کمک کند که در این مورد هم قوانینی وضع شده که امکان کمک وجود ندارد.

وی افزود: ایرادات زیادی داریم ولی از آن طرف استعدادهای ناب ایرانی را داریم که در فوتبال آسیا معروف هستند. همین استعدادهای ایرانی فوتبال ما را سرپا نگه داشته است. مربیان ایرانی بدون هیچ چشم داشت و منفعت مالی کار کردن و باید به داشتن این مربیان افتخار کرد که در این سی، چهل سال کار کردند و شاید حالا اسمی از آنها نباشد ولی آنها فوتبال ما را حفظ کردند.

سرمربی پرسپولیس درباره وضعیت کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک عنوان کرد: وضعیت میلاد با عکس‌هایی که امروز گرفته تا فردا، پس فردا مشخص می‌شود ولی فکر نمی‌کنم خیلی شرایط حادی داشته باشد. از آن طرف کمال هم برای کارهای درمان در دبی است و بعد از لیگ قهرمانان حضور پیدا می‌کند.

گل‌محمدی درباره انجام بازی تدارکاتی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه با گل‌گهر بازی داریم و جا دارد تشکر کنم از آقای قلعه‌نویی که حاضر شدند به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: وضعیت باشگاه اینقدر خراب بود و اینقدر مشکلات و رای‌های سنگینی داشتیم که کمر باشگاه را خم می‌کرد. از شروع سال پرونده برانکو و دستیارانش و بودیمیر بود. الان هم که پرونده کالدرون آمده است، واقعا مواجه شدن با این پرونده‌ها خیلی سخت است ولی آقای سمیعی هم تلاش زیادی کردند و مشکلات زیادی را حل کردند. مشکلات آنقدر زیاد است که باید خیلی‌ها کمک کنند و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.  امیدوارم شرایطی حکمفرما شود که مشکلات برطرف شود.

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که اگر سمیعی از باشگاه برود، اوضاع باشگاه چطور می‌شود؟ گفت: ایجاد آرامش برای تیم خیلی مهم است و این شرایطی که در آستانه بازی با استقلال تاجیکستان داریم نباید اتفاق می‌افتاد و اگر صبورتر بودیم بعد از این بازی می‌توانستیم تصمیم‌گیری بهتری داشته باشیم. امیدوارم آقای سمیعی زودتر این مسئله را درست کنند و با ماندن‌شان به پرسپولیس کمک کنند. همه ما دوست داریم او در تیم بماند تا آرامش پرسپولیس حفظ شود. آرامش تیم از همه چیز مهم‌تر است. ما اینقدر مشکلات ریز و درشت داشتیم که دیگر طاقت و گنجایش مشکلات جدید را نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط نقل و انتقالاتی ۳ تیم نخست لیگ فصل گذشته را چطور می‌بیند؟ عنوان کرد: قطعا تیمی که شرایط مالی بهتری دارد، می‌تواند خیلی راحت بازیکن بگیرد، این شرایط برای ما مهیا نبود و مشکلاتی که وجود داشت باعث شد که بازیکنان ما از این تیم جدا شوند و نتوانستیم ثباتی که باید داشته باشیم، ادامه دهیم. رقابت با تیم‌های پولدار خیلی سخت است و باید خیلی گرگ بالان دیده باشیم که در این شرایط دوام بیاوریم. تیم ما به عشق هواداران و حمایت آنها کار می‌کنند، ان‌شاءالله که اتفاقات خوبی بیفتد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.