رئیسی حتی از همه ظرفیت‌های اصولگرایی هم استفاده نکرد

غلامرضا ظریفیان گفت: آقای رئیسی به بهانه جوانگرایی به سراغ نیروهای کارکشته اصولگرا نرفت و برخی جریان‌های خاص در جبهه اصولگرا اکثریت دولت را در اختیار گرفتند و شعار فراجناحی بودن دولت نه‌تنها به معنای واقعی‌اش محقق نشد، بلکه دولت متشکل از تمام نیروهای اصولگرا هم نشد.

به نقل از نامه نیوز،  با به پایان‌رسیدن سال ۱۴۰۰ یک پرسش مهم مطرح می‌شود؛ آنکه دولت سید ابراهیم رئیسی در تحقق شعارهایش چه‌قدر موفق بوده است؟

«اگر بخواهیم منصفانه نظر دهیم نمی‌شود فعلا قضاوت جامعی درباره عملکرد دولت آقای رئیسی ارائه داد و زمان بیشتری نیاز است که بگوییم دولت ضعیف یا قوی عمل کرده است اما اجمالا چند نکته به ذهن می‌رسد. آقای رئیسی در ابتدای کار خود صراحتا اعلام کرد که دولتش فراجناحی خواهد بود. همان زمان هم پیش‌بینی می‌شد که این سخن بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد و حتی اصلاح‌طلبان از او انتظار نداشتند که از جناح اصلاحات مدیرانی را انتخاب کند اما انتظار می‌رفت که آقای رئیسی دستِ‌کم از نیروهای معتدل، توانمد و باسابقه اصوگرا استفاده کند».

او ادامه داد: «آقای رئیسی به بهانه جوانگرایی به سراغ نیروهای کارکشته اصولگرا نرفت و برخی جریان‌های خاص در جبهه اصولگرا اکثریت دولت را در اختیار گرفتند و شعار فراجناحی بودن دولت نه‌تنها به معنای واقعی‌اش محقق نشد، بلکه دولت متشکل از تمام نیروهای اصولگرا هم نشد».

این فعال سیاسی درباره عملکرد دولت رئیسی در حوزه سیاست خارجی هم بیان کرد: «در حوزه سیاست خارجی باید از دولت تشکر کنیم زیرا مسیر طی‌شده تا اینجای کار در راستای تعامل ایران با جامعه بین‌المللی است. آقای رئیسی هم از روز اول گفته بود که به مذاکرات ادامه می‌دهد و همین هم شد و می‌بینیم با تمام فرازونشیب‌ها مذاکرات تا کنون در جریان است. به نظر من همه نیروهای سیاسی باید در زمینه سیاست خارجی از دولت حمایت کنند زیرا این موضوع به منافع ملی گره خورده است».

ظریفیان در پایان درباره عملکرد دولت در حوزه اقتصادی هم گفت: «در حوزه اقتصادی هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است و هنوز می‌بینیم بخش عمده‌ای از جامعه درگیر سفره خود هستند. هرچند افزایش حقوق ۵۷درصدی برای کارگران در نظر گرفته شده است اما باتوجه به میزان تورم انتظار نمی‌رود این میزان افزایش حقوق کفاف زندگی مردم را بدهد».

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.