پیش بینی بورس در روزهای آینده/ بحران اوکراین به نفع کدام صنایع است؟

با ثبات متغیرهای موثر در بازار سرمایه به نظر می‌رسد در نیمه اول ۱۴۰۱ بورس مسیر هموار و صعودی داشته باشد.

بر اساس تحلیل کارشناس به نظر می‌رسد با توجه به ارزنده بودن بورس در مقطع فعلی، این بازار رشد بیشتری نسبت به سایر بازارهای موازی داشته باشد و صنایع با قرار گرفتن در مسیری رو به رشد سودآوری معقولی داشته باشند.

آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه با بررسی متغیرهای موثر در بازار سرمایه تحلیلی از روند بورس ارائه نمود و گفت: با توجه به شرایط فعلی و ثبات متغیرهای موثر در بازار سرمایه به نظر می‌رسد در نیمه اول ۱۴۰۱ بورس مسیر هموار و صعودی داشته باشد اما اگر برجام با توافق همراه شود، به واسطه افزایش تولید و فروش شرکت‌ها سودآوری آنها رشد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در صورت حصول توافق در مذاکرات برجام شرکت‌ها با داشتن طرح‌های توسعه‌ای و همچنین کاهش هزینه‌هایی که به واسطه برجام متحمل شده‌اند، مسیر رو به رشدی را خواهند داشت.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: انتظار می‌رود ابهام برجام طی روزهای آینده برطرف شود و با فرض حصول توافق شاهد عملکرد بهتر شرکت‌ها خواهیم بود. بانکی‌ها و خودرویی‌ها صنایع پیشرو خواهند بود و با توجه به بحران موجود در اوکراین به نظر می‌رسد صنایع کامودیتی محور نیز عملکرد بهتری داشته باشند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.