پیش بینی ۱۰ کارشناس از هفته اول بورس در اردیبهشت +اینفوگرافیک

پیش‌بینی کارشناسان از تحولات بازار سرمایه در اولین هفته اردبیشهت چیست؟

در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس حدود ۳٫۹ درصد رشد را تجربه کرد و از تراز یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد به محدوده یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن با حدود ۳.۵ درصد رشد از ارتفاع ۳۸۷ هزار و ۶۳۹ واحد به ۴۰۱ هزار و ۴۳۶ واحدی رسید. شاخص کل فرابورس نیز مانند دو شاخص دیگر روند مثبتی داشت و از پله ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد به پله ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد افزایش یافت و رشد ۲.۵ درصدی را تجربه کرد.

در سه روز ابتدایی معاملات، حقیقی ها به بازار پول تزریق کردند و به ترتیب در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه، ۲۱۶، ۱۲۱ و ۸۳ میلیارد تومان ورود پول حقیقی داشتیم و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۶ و ۱۲۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. میانگین هفتگی معاملات خرد طی هفته جاری حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان بود و ارزش معاملات دلاری این هفته نیز حدود ۲۱۹ میلیون دلار ثبت شد.

با وجود نوسانات ورود و خروج پول حقیقی به بازار، در بخش ورود پول حقیقی به اوراق بدهی و صندوق ها، هر روز شاهد خروج پول بودیم. حقیقی ها این هفته طی تمام ۵ روز معاملاتی، از اوراق بدهی و صندوق ها پول خارج کردند که بیشترین رقم آن در روز یکشنبه (۲۴۴ میلیارد تومان) و کمترین آن در روز چهارشنبه (۱۲ میلیارد تومان) بود.

کارشناسان عقیده دارند که بورس طی هفته آینده سبزپوش می‌شود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.