سخنگوی وزارت خارجه از آغاز دور جدید مذاکرات خبر داد

سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با دور جدید مذاکرات وین توضیحاتی ارائه کرد.

سعید خطیب‌زاده در نشست مطبوعاتی هفتگی خود، ضمن گرامیداشت روز قدر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گفت: امیدواریم راهپیمایی روز قدس که از سوی  امام خمینی (ره) بنیان گذاشته شد، توسط ملل آزاده و ملت مسلمان در کشورهای آزاده باشکوه‌تر از هر سال برگزار شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد بازگشت هیات‌های مذاکره‌کننده به مذاکرات، اظهار کرد: در گفت‌وگوها آنچه که مربوط به ایران، اتحادیه اروپا، روسیه و چین بوده تمام شده است. هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها، آنچه را که باقی مانده بین ایران و ایالات متحده را از طریق خود در حال پیش بردن است. البته هر دو طرف ایران و اتحادیه اروپا یعنی آقای امیرعبداللهیان و آقای بورل، در این امر مشترک بودند که  طولانی شدن تنفس به نفع گفت‌وگوها نیست و مناسب است که هرچه زودتر این تنفس با یک دیدار حضوری تازه شود.

وی تصریح کرد: هنوز تصمیمی در خصوص اینکه این دیدار در کجا انجام شود و در چه سطحی باشد گرفته نشده ولی در دستور کار است آنچه که مهم است این است که این گفت‌وگو ها از روزی که تنفس برقرار شده متوقف نشده و ادامه دارد.

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درمورد دور پنجم گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بغداد، تصریح کرد: دوره پنجم گفتگوهای ایران و عربستان سعودی با تلاش‌هایی که  دولت عراق انجام داده بود و همچنین تمهیدات و مساعدت‌هایی که دولت عمان انجام داد در روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: گفت‌وگوها در چارچوب‌هایی که از قبل پیش‌بینی شده بود رو به جلو است. در این دیدار تمام موارد به صورت جدی مورد گفت‌وگوها قرار گرفت. می‌توان گفت که اگر این گفت‌وگوها به سطح سیاسی درجه یک ارتقاء پیدا کند می‌توان انتظار داشت که به سرعت شاهد پیشرفته جدی در حوزه های مختلف مورد گفت‌وگو در چارچوب این مذاکرات باشیم.

ادامه دارد…

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.