اگر مخاطب صداوسیما برای شما مهم است عادل فردوسی پور و سروش صحت را

آقای جبلی اگر واقعا برای شما مخاطب صداوسیما مهم است و نسبت به این موضوع احساس خطر می‌کنید همین فردا عجالتا دستور دهید سروش صحت به برنامه کتاب‌باز برگردد.

محمود اکبری کیا، مدیرمسئول سایت خبری مدارا در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: رییس سازمان صداوسیما در دیدار اخیر خود با هنرمندان با اعتراف تلخ و دیرهنگام گفته است که مخاطبان تلویزیون کاهش پیدا کرده است. اعترافی که سال‌هاست دلسوزان و کارشناسان به آن اشاره می‌کنند، اما هیچ گوش شنوایی نیست.

آقای جبلی این سخنان را درست در شرایطی گفتند که همین هفته گذشته بود که خبر ممنوع‌الکاری «سروش صحت» در برنامه کتاب‌باز رسانه‌ای شد و مدیر شبکه نسیم نیز در تایید این موضوع، آن را تصمیم برخی اتاق فکرها عنوان کرد.

مشخص و واضح است که مقصر اصلی عدم توجه مردم به صداوسیما رفتارهای سلیقه‌ای و جناحی است که با بسیاری از افراد در این کشور صورت گرفت و هیچ کدام از انتقادات به این رفتار به گوش شما و روسای ساختمان شیشه‌ای جام‌جم نرسید.

مقصر اصلی وضعیت فعلی صداوسیما و از دست دادن مرجعیت و مخاطب وجود افراد سیاسی با نگاه مختص به جناحی خاص بدون هیچ تجربه و تخصص کافی در بخش‌های تصمیم‌گیری است که رسانه ملی را رفته‌رفته با حذف چهره‌ها و برنامه‌های محبوب در بین افکارعمومی و مردم به «رسانه میلی» تبدیل کردند. این افراد با محدودیت و ممنوعیت برای بسیاری از هنرمندان که سال‌های سال در تلویزیون حضور داشته و مردم با نقش‌های‌شان در سریال‌های مختلف خاطره داشتند، آنها را به سوی شبکه نمایش خانگی هدایت کردند.

ایرج طهماسب یکی از نمونه‌های بارز این افراد است که با تعطیلی برنامه کلاه قرمزی، برنامه دیگری به نام مهمونی ساخت و به نمایش خانگی برد و دیدید که چگونه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. برنامه نود، پربیننده‌ترین برنامه تاریخ رسانه ملی را یک‌شبه تعطیل کردند بدون اینکه هیچ توضیحی بدهند. عادل فردوسی‌پور را حتی ممنوع‌الگزارش کردند و شما نیز راه همان‌ها را در ماجرای سروش صحت پیش گرفتید.

صداوسیما یک رسانه‌ فراگیر برای همه ملت ایران است و باید نظرات و دیدگاه‌های مردم را تامین کند چیزی که تقریبا در هیچ کدام از بخش‌های آن دیده نمی‌شود. آقای جبلی! اگر مخاطب صداوسیما برای شما مهم است عنوان ملی را به آن برگردانید و نگذارید برخی‌ها با رفتارهای میلی بیش از این بر آن ضربه بزنند.  کافی است برای پیدا کردن مقصر و مقصران کاهش مخاطبان صداوسیما یک روز به عنوان مخاطب از صبح تا شب پای برنامه‌های تلویزیون بنشینید! اگر واقعا برای شما مخاطب صداوسیما مهم است و نسبت به این موضوع احساس خطر می‌کنید همین فردا عجالتا دستور دهید سروش صحت به برنامه کتاب‌باز برگردد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.