نحوه بازنشستگی معلمان بعد از رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نقل و انتقال اضطراری برنمی‌گردد، درباره احتمال افزایش بازنشستگی معلمان بعد از رتبه بندی در مهر امسال توضیحی داد.

به نقل از رویداد۲۴، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش بازنشستگی معلمان با اجرای رتبه بندی گفت: باید رفتار فرهنگیان را ببینیم و با قطعیت نمی‌دانم چنین اتفاقی می‌افتد یا خیر البته برخی این نظر را دارند که این مسئله می‌تواند تقاضای بازنشستگی را افزایش دهد.

وی افزود: سال گذشته حدود ۷۱ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته شدند و باید ببینیم برای امسال چگونه خواهد شد.

    نوری درباره پرداخت اضافه کار سرایداران مدارس گفت: این مبلغ از اردیبهشت پرداخت می‌شود و فروردین هم محاسبه خواهد شد.

    وی درباره آیین‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان اظهار کرد: تغییری در شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان ایجاد شده است مخصوصا در مواردی همچون تحکیم بنیان خانواده، زوجین فرهنگی و همکارانی که تازه ازدواج می‌کنند، تسهیلاتی تعیین شده است.

    نوری افزود: در بعضی موارد سنوات را تقلیل دادیم اما اینکه فرد رسمی و پیمانی باشد، شرط است.

    وزیر آموزش و پرورش گفت: واقعیت این است که نقل و انتقالات در تمام دستگاه‌ها، مبتنی بر نیاز و عدم نیاز است. در آموزش و پرورش اگر نقل و انتقالات را کلاً آزاد و بدون ضابطه کنیم مناطق کمتر برخوردار از معلم خالی می‌شوند و مجبوریم معلم ناآماده بگیریم یعنی افرادی که دوره‌های تربیت معلم را ندیده‌اند و رشته آنها مرتبط نیست. بنابراین به نظر می‌آید ظلم به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار است البته برای موارد استثنا شرایطی را فراهم می‌کنیم، انتقال اضطراری بر نمی‌گردد و نقل و انتقالات یک مرحله‌ای می‌شود.

    دیگر مطالب
    ثبت نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.