این کلمات را در گوگل جستجو نکنید

در این مطلب کلماتی را به شما معرفی می‌کنیم که بهتر است آن‌ها را در گوگل جستجو نکنید،‌ چرا که ممکن است در معرض خطراتی قرار بگیرید.

یکی از مهم‌ترین منابع کسب اطلاعات که هم‌اکنون در دسترس تمامی کاربران اینترنت قرار دارد، موتور جستجوی گوگل است. افراد می‌توانند از طریق این شبکه درباره همه چیز اطلاعات تازه‌ای به دست بیاورند. اما باید به این نکته توجه داشت که تمام اطلاعات گوگل صرفا درست نیست و به همین خاطر نباید به نتایج به دست آمده از جستجو در این شبکه به طور کامل اعتماد کرد.

با این وجود برخی از افراد نتایج Google را کافی می‌دانند و برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق منابع دیگر اقدام نمی‌کنند که این موضوع می‌تواند آن‌ها را با مشکلاتی مواجه کند. اما در برخی موارد بهتر است که اصلا به سراغ گوگل نروید، ما در ادامه این موارد را به شما معرفی می‌کنیم.

کلماتی که نباید در گوگل جستجو کرد

الف) اپلیکیشن‌های بانکی
در حال حاضر هکران سایبری به صورت شبانه‌روز در تلاش هستند تا به اطلاعات بانکی کاربران دسترسی پیدا کنند. آن‌ها برای رسیدن به هدف خود اقدام به ساخت بدافزارها و پخش کردن لینک‌های جعلی در گوگل می‌کنند. اگر کاربران اینترنت به دنبال نصب اپلیکیشن پرداخت و مالی خاصی بر روی تلفن همراه خود باشند، باید به سایت‌های رسمی بانک‌ها مراجعه کنند و اطمینان حاصل کنند که لینک‌های دانلود جعلی نیستند.

ب) افسردگی
در صورتی که تصور می‌کنید دچار افسردگی شده‌اید، به هیچ عنوان سعی نکنید که با داروهای بدون نسخه آن را درمان کنید، چرا که ممکن است در معرض آسیب‌ بسیار جدی‌تری قرار بگیرید. برخی تومورهای مغزی به علت تغییر در شخصیت یا افسردگی شکل می‌گیرند، از این رو اگر احساس افسردگی دارید بهتر است که از طریق پزشک اقدام به درمان آن کنید.

پ) علائم بیماری
وب‌سایت‌های بسیاری وجود دارند که به بیماری‌ها و نشانه‌های آن‌ها اشاره می‌کنند و اکثرا توسط افرادی که مهارتی در این زمینه ندارند مدیریت می‌شوند. ممکن است با جستجو در گوگل به هیچ نتیجه درستی نرسید و حتی حالتان هم بدتر شود. از این رو بهتر است در این موارد به پزشک مراجعه کنید.

ت) زمان مرگ
در صورتی که در گوگل کلمه زمان مرگ (Death Clock)‌ را جستجو کنید،‌ با سایت‌هایی روبه‌رو خواهید شد که با توجه به اطلاعاتی که از شما در خصوص وزن، قد و سنتان می‌گیرند، به شما زمان دقیق مرگتان را می‌گویند. این زمان اعلام شده به هیچ عنوان صحت ندارد و می‌تواند تأثیرات جبران ناپذیری روی ذهن شما بگذارد. از این رو به هیچ عنوان کلمه زمان مرگ را در گوگل جستجو نکنید.

گوگل از ما چه می‌داند؟
گزارش‌های موجود حاکی از آن هستند که گوگل همانند بسیاری از کسب‌وکار و شبکه های اجتماعی دیگر، اقدام به رصد و ذخیره‌سازی برخی اطلاعات کاربران خود می‌کند.

به عبارت دیگر گوگل از تمامی سلایق و علایق کاربران خود آگاه است و با توجه به این موضوع تبلیغاتی را برای کاربران به نمایش در می‌آورد که به آن نیاز دارند. یعنی گوگل ابتدا اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاربران می‌کند و در مرحله بعد مطابق با این اطلاعات تبلیغاتی را به کاربران نشان می‌دهد که با علایق و سلایق آن‌ها همخوانی دارد.

از آنجایی که گوگل یکی از پرکاربردترین سرویس‌های جهان است و اکثر کاربران به منظور یادگیری به سراغ آن می‌روند، از آن طرف گوگل نیز برخی از اطلاعات کاربران را ذخیره می‌کند تا از آن‌ها به عنوان ابزاری برای درآمدزایی استفاده کند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.