چرا از رفتن فرهاد مجیدی انتقاد می‌شود؟

استقلال فصل بیست و یکم یکی از بهترین تیم‌های تاریخ این باشگاه بود. از قضا کم‌ستاره‌ترین تیم تاریخ هم بود، ولی نتایج خوبی از خود به جا گذاشت. ولی رفتن مجیدی استقلال را دوباره در موضع ضعف قرار داد.

به نقل از فرارو، فرهاد مجیدی چند روز بعد از کسب یک قهرمانی مقتدرانه و درخشان برای استقلال از این تیم خداحافظی کرد. این خداحافظی موجب شد تا موجی از انتقادات از سرمربی تیم شکل بگیرد و تلاش شود دستاورد او در باشگاه نادیده گرفته شود. اما آیا این انتقادات به جاست؟

عمده انتقاداتی که به فرهاد مجیدی می‌شود حکایت از این دارد که او تیم را در وضعیت بد و بغرنجی قرار داده است. وقتی شما سرمربی تیمی هستید که بدون هیچ شکستی و با اقتدار قهرمان ایران می‌شوید با ترک کردن پست‌تان کار سایر مربی‌ها را سخت می‌کنید. چون هر مربی‌ای روی نیمکت بنشیند عملکردش در مقایسه با شما سنجیده می‌شود و این موقعیتی نیست که هیچ کس دوست داشته باشد در آن قرار بگیرد.

بسیاری معتقدند علت تلاش مدیران استقلال برای استخدام مربی خارجی همین است که بیشتر مربی‌های داخلی دوست ندارند جای مجیدی را در این موقعیت بگیرند. مجموع این اتفاقات در کنار مسئله از دست دادن زمان موجب می‌شود که تیم ضربه بخورد. به ویژه در این روز‌ها که رقیب استقلال در حال درو کردن ستاره‌های بازار نقل و انتقالات است و استقلال هنوز نمی‌داند سرمربی تیم کیست.

موضوع دیگر این است که فرهاد مجیدی با وعده ساختن استقلال و بازگرداندن شخصیت این تیم بازگشته بود. درست که او قهرمانی را به استقلال آورد و نگذاشت تعداد سال‌های دور از قهرمانی این تیم دو رقمی شود، اما ماجرا اینجاست که واقعا با یک سال کار کردن شخصیت از دست رفته استقلال شکل نمی‌گیرد. تیم او در طول فصل وضعیت بسیاری شکننده‌ای داشت که هر شکست می‌توانست به معنی از هم پاشیدن آن تمام شود. البته که فرهاد از پس این موقعیت خوب برآمد و نگذاشت این اتفاق بیفتد، ولی رفتن او دوباره استقلال را در موقعیتی شکننده قرار می‌دهد؛ بنابراین احتمال اینکه استقلال دوباره به وضعیت قبل از مجیدی برگردد وجود دارد.

همچنین نکته‌ای که استقلالی‌ها را در این سال‌ها در سایه فرو برده بود تداوم قهرمانی‌های رقیب سنتی‌شان بود. پرسپولیس پنج سال طلایی را در فوتبال ایران تجربه کرد و استقلالی‌ها امیدوار بودند فرهاد مجیدی با ماندنش در استقلال چند سال طلایی را هم برای آن‌ها رقم بزند که حالا با این رفتن امکانش از بین رفته است.

استقلال فصل بیست و یکم یکی از بهترین تیم‌های تاریخ این باشگاه بود. از قضا کم‌ستاره‌ترین تیم تاریخ هم بود، ولی نتایج خوبی از خود به جا گذاشت. ولی رفتن مجیدی استقلال را دوباره در موضع ضعف قرار داد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.