جزئیات دزدی از صندوق امانات بانک ملی/ مالباختگان تجمع کردند/ بانک ملی خسارت نمی‌دهد؟

سرقت هزار صندوق امانات بانک ملی یکی از بزرگترین سرقت‌های بانکی کشور است که با معمایی عجیب روبرو است.

همه چیز از عصر دو روز پیش و انتشار خبر سرقت صندوق امانات بانک ملی آغاز شد. خبر کوتاه بود و از سرقت هزار صندوق امانات بانک ملی شعبه روبروی دانشگاه تهران حکایت داشت. هنوز دقایقی از انتشار این خبر نگذشته بود که بانک ملی اعلام کرد تحقیق در اینباره ادامه دارد و بررسی خسارت آغاز شده است.

سرقت از صندوق امانات بانک ملی چگونه اتفاق افتاد؟

به نقل از جامعه ۲۴، در روز‌های تعطیل بانک، افراد ناشناس از طریق پارکینگ به درون بانک دسترسی پیدا کردند و ابتدا به سراغ اتاق سرور رفته و با از کار انداختن سرور‌ها و تجهیزات هشدار دهنده بانک، سرقت را آغاز کردند. سارقان با توجه به تعطیلی بانک با خیال راحت سراغ صندوق امانات رفته و شروع به سرقت کردند.

بعد از سرقت سارقان خیلی راحت سرور‌ها و تجهیزات هشداری را با خود به سرقت بردند تا ردی از آن‌ها برجای نماند.

صبح دیروز با آمدن کارمندان به شعبه سرقت لو رفت، اما بنا به تصمیم مسئولان بانک هیچ خبری از سرقت صندوق‌ها در فضای مجازی پخش نشد. سکوت مسئولان ادامه داشت تا اینکه چند شهروند دارای صندوق امانات به بانک مراجعه و متوجه خالی شدن صندوق اماناتشان شده و موضوع رسانه‌ای شد.

تجمع مالباختگان مقابل بانک ملی

بسیاری از دارندگان صندوق امانات بعد از شنیدن این خبر عصر دیروز مقابل بانک ملی نگران تجمع کرده و نگران اموالی بودند که در داخل صندوق قرار داده بودند.

یکی از مالباختگان زن جوانی است که به شدت گریه می‌کرد و نگران طلاهایش بود که به سرقت رفته بود. او گفت: چند ماه قبل صندوقی را اجاره کردم و طلاهایم که تمام پس اندازم بود داخل صندوق گذاشتم. ارزش طلاهایم که کل زندگی ام بود ۷۰۰ میلیون بود. بعد از شنیدن خبر مقابل بانک آمدم، اما کسی نیست پاسخگوی من باشد.

وی ادامه داد: حتی نمی‌توان به بانک هم اعتماد کرد، پلیس صد‌ها بار هشدار داد طلا و ارز را در خانه نگه ندارید که سارقان به سراغتان می‌آیند. ما هم حرفشان را گوش دادیم و طلا‌ها را به صندوق امانات آوردیم. حالا ببینید تمام زندگی ام رفته و کسی هم جواب من را نمی‌دهد.

آیا ردپای کارمندان بانک در سرقت است؟

بالاخره بعد از چند ساعت سکوت، سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران اعلام کرد که پلیس تحقیقات و بررسی‌های اولیه در اینباره را آغاز کرده است و سرنخ‌ها را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: چند کارمند و مدیر نیز به خاطر قصور و سهل انگاری بازداشت هستند و تحقیقات از آن‌ها برای روشن شدن موضوع ادامه دارد.

به گفته گودرزی تیم‌های ویژه پلیس آگاهی تحقیقات را ادامه می‌دهند تا به زودی دزدان شناسایی و دستگیر شوند.

بانک ملی می‌تواند خسارت ندهد

یک کارشناس بانکی با بیان اینکه بانک قانونا هیچ خسارتی پرداخت نمی‌کند، گفت: طبق قانون هیچ پرداخت خسارتی متوجه بانک نیست و بانک فقط صندوق را در اختیار افراد قرار می‌دهد. در قرارداد بین بانک و فرد، این نکته درج شده است.

وی ادامه داد: البته با توجه به وسعت انتشار این خبر، ممکن است بانک تصمیم به پرداخت خسارت گرفته باشد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.