این اقدام روسیه به مرگ میلیون‌ها انسان منجر خواهد شد!

وزیر امور خارجه ایتالیا روز چهارشنبه با طرح این ادعا که محاصره بنادر اوکراین توسط روسیه مانع از صادرات گندم شده، هشدار داد این مسئله ممکن است به مرگ میلیون‌ها انسان منجر شود.

لوئیجی دی مایو روز چهارشنبه در کنفرانس امنیت غذایی که با حضور سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برگزار شد، اظهار داشت: چند هفته آینده برای حل این چالش بسیار مهم خواهد بود.

وی ادامه داد: ما از روسیه انتظار سیگنال‌های واضح و ملموس داریم زیرا مسدود کردن صادرات گندم به معنای گروگان گرفتن و محکوم کردن میلیون‌ها کودک، زن و مرد به مرگ است.

وزیر امور خارجه لبنان نیز در این کنفرانس اظهار داشت: افزایش قیمت سوخت و سایر کالاهای اساسی بحران را در کشورش تشدید می‌کند.

عبدالله بو حبیب با تاکید بر اینکه جنگ در اوکراین باید به هر قیمتی پایان یابد، افزود: اگر این امکان‌پذیر نیست، طرف‌های مربوط باید تحت فشار قرار گیرند تا اجازه صادرات غلات و سایر محصولات اساسی را بدون هیچ تاخیری بدهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی لبنان گفت: جهان نمی‌تواند همچنان در دام بحران‌های نظامی در اروپا یا سایر مناطق جهان باشد.

مسکو آماده تضمین امنیت کشتی‌های حامل غلات از اوکراین است

وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو آماده تضمین ایمنی کشتی‌های خروجی از بنادر اوکراین است.

سرگئی لاوروف در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با مولود چاووش اوغلوذهمتای ترکیه ای خود ، اظهار داشت: روسیه آماده است تا با همکاری آنکارا، ایمنی کشتی‌های غلات که بنادر اوکراین را ترک می‌کنند، تضمین کند.

از طرف دیگر اوکراین مدعی شده است که از ترس حمله روسیه، بندر اودسا را مین‌روبی نمی‌کند.

به گفته سخنگوی اداره منطقه اودسا، اوکراین از مین‌زدایی بندر اودسا برای از سرگیری صادرات غلات خودداری می‌کند، زیرا می‌ترسد که نیروهای روسی از فرصت برای حمله به شهر استفاده کنند.

وی با انتشار پیامی ویدیویی در تلگرام ادعا کرد: ناوگان روسیه در دریای سیاه وانمود می‌کند که به سمت کریمه ضمیمه شده عقب‌نشینی می‌کند اما به محض اینکه دسترسی به بندر اودسا را پاک کنیم، ناوگان روسیه آنجا خواهد بود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.