نقشه مخوف اسرائیل برای خاورمیانه!

رژیم صهیونیستی در حال برنامه ریزی است تا با راه اندازی یک جنگ گسترده در خاورمیانه به خواسته دیرین خود برای سیطره بر خاورمیانه دست پیدا کند.

«گلوبال ریسرچ» نوشت: با نزدیک‌ تر شدن شکست ارتش اوکراین و گردان‌ های نئونازی تحت حمایت ایالات متحده و ناتو ممکن است جنگ جدیدی در خاورمیانه در مرکز توجه قرار بگیرد.این جنگ تکرار جنگ سال ۲۰۰۶ لبنان است که اسرائیل آغاز کرد اما اینبار به یک جنگ گسترده‌تر در منطقه منجر خواهد شد.

روزنامه «تایمزِ اسرائیل» گزارشی را در مورد جنگ تل آویو با سوریه و ایران تحت عنوان رزمایش‌های ارتش اسرائیل در قبرس برای جنگ احتمالی با حزب‌الله و حمله زمینی به لبنان منتشر کرد و عنوان داشت که نیروهای دفاعی اسرائیل یک مانور نظامی بزرگ را در قبرس به پایان رساندند که حمله زمینی نظامی در عمق لبنان علیه گروه حزب الله مورد حمایت ایران را شبیه‌ سازی می کرد.

یک روز قبل از آن آسوشیتدپرس (AP) گزارش داد که نیروهای اسرائیل در حال شبیه‌سازی حملات هوایی به اهداف دوربرد هستند که تلویحا به حمله احتمالی به رقیب منطقه‌ ای یعنی ایران اشاره داشت.

به نقل از تحریریه، شواهد حکایت از آن دارند که اسرائیل در حال آماده شدن برای یک جنگ بزرگ است که تعیین خواهد کرد آیا می تواند در آینده از حمله موشکی و حملات مختلف از لبنان، سوریه، سرزمین های فلسطینی و ایران جان سالم به در ببرد یا خیر.

زمان برای اسرائیل رو به اتمام است زیرا حامی شماره یک آن، ایالات متحده و تا حدی اروپا در یک بحران مالی شدید قرار دارند و در عین حال، هر دو درگیر جنگ نیابتی علیه روسیه در اوکراین هستند. از آنجایی که شاید ایالات متحده به یک جنگ تمام عیار علیه روسیه و چین که می تواند هسته ای هم باشد، ورود کند، اسرائیلی ها هم در حال آماده شدن برای یک جنگ تمام عیار برای بقای خود هستند.

طبق این گزارش، هنگامی که جنگ اسرائیل با حزب الله آغاز شود، سیل موشک به شهرها و شهرک های اسرائیل سرازیر خواهند شد و غیرنظامیان و نیروهای نظامی زیادی را خواهند کشت. اما هدف نهایی این رزمایش، شبیه سازی توقف شلیک راکتی حزب الله به اسرائیل در بحبوحه تشدید تنش، از طریق حمله زمینی و اشغال لبنان بود.

به گفته مقامات نظامی اسرائیل، تنها راه رسیدن به چنین هدفی، حضور «قابل توجه» در مناطقی است که حملات از آنجا آغاز می‌شود. این حمله می خواهد دشمن را از مرز دور نگه دارد.

طبق گزارش تایمز اسرائیل، اسرائیل در حال بررسی یک تهاجم زمینی به لبنان است که ادعا می‌کند گروه لبنانی مورد حمایت ایران با زرادخانه تخمینی حدود ۱۵۰ هزار راکت و موشک از مدت‌ها پیش مهم‌ترین تهدید نظامی ارتش اسرائیل بوده است.

رویای دیرینه اسرائیل برای گسترش و تسلط کامل بر خاورمیانه در طرح ینون (The Yinon Plan) منعکس شده است. اسرائیل خود را یک کشور یهودی تحت فرمان خدا می بیند، گروهی از مردم که با برنامه ای برای گسترش قدرت خود در سراسر خاورمیانه انتخاب شده اند، به عقیده اسرائیلی ها، آنها قوم برگزیده خداوند هستند.

ایران هدف نهایی اسرائیل است

گلوبال ریسرچ تاکید دارد بدیهی است که یک جنگ جدید در خاورمیانه از حمایت ایالات متحده و متحدان اروپایی اش برخوردار است. «رابرت منندز» سناتور جنگ طلب دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا، به تازگی خواستار پایان دیپلماسی و مذاکرات هسته ای با ایران شده است. وی می گوید ایران در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند با جهش از مرزهاس هسته ای عبور کند.

منندز از رئیس جمهور بایدن خواسته است تلاش‌ های چندجانبه برای تحریم و توقف ایران را تشدید کند ضمن آنکه خریدهای نفتی چین از ایران را هم هدف قرار دهد. وی همچنین بر لزوم ایجاد یک بازدارندگی نظامی در برابر فعالیت‌های ایران تأکید دارد.

طبق این گزارش، کشورهای بیش از هر زمان دیگر به یک جنگ جهانی جدید نزدیک شده اند، اما این امیدواری وجود دارد اسرائیل به خود بیاید و متوجه شود که هر گونه اقدام نظامی باعث افزایش تنش بین آنها و همه همسایگان مسلمانش خواهد شد؛ اکنون این به تندروهای اسرائیل بستگی دارد که آیا واقعا به عواقب هر جنگی که شروع می کنند اهمیت می دهند یا خیر.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.