جزئیات پولی شدن برخی خدمات تلگرام

پاول دوروف، موسس و مدیر تلگرام معتقد است که که بودجه خدمات این پیام‌رسان باید در درجه اول توسط خود کاربران تامین شود و نه تبلیغات.

مدت‌ها پس از شایعه‌هایی درخصوص پولی شدن برخی خدمات تلگرام، پاول دوروف، بنیانگذار و مدیر این پیام‌رسان تایید کرد که برخی خدمات پولی خواهد شد. شاید در ابتدا برخی نگران شده‌ باشند که دیگر از خدمات رایگان این ‌پیام‌رسان با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه محروم ‌می‌شوند، اما وضعیت این‌گونه نیست.

در این رابطه باید گفت، علاوه بر جاری بودن خدمات رایگان فعلی در تلگرام ، ویژگی‌های دیگر رایگان هم به این پیام‌رسان اضافه خواهد شد. اگرچه که این پیام‌رسان تعداد دیگری خدمات خاص و ممتاز را به ازای دریافت هزینه از کاربران در نظر دارد که احتمالا تا قبل همین ماه جاری عرضه خواهد شد.

دوروف می‌گوید که نسخه ممتاز تلگرام (Telegram Premium) به کاربران خود اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های خاص خود، سرعت و منابع اضافی داشته باشند. همچنین نسخه ممتاز ضمن اجازه به کاربران خود برای پشتیبانی از تلگرام، آنها را در باشگاهی عضو می‌کند که اولین دریافت‌کننده خدمات تازه عرضه‌شده باشند. نکته جالب دیگر امکان مشاهده فایل‌های حجیم و یا استکیر و رسانه‌های مخصوص نسخه ممتاز ارسال‎‌شده از طرف کاربران ممتاز توسط سایر کاربران است.

دوروف در پایان اعلامیه خود در پست تلگرامی‌اش، از این واقعیت که آزمایش‌های تبلیغاتی شرکت در کانال‌های عمومی موفق‌تر از آن چیزی است که انتظار بود، پرده برداشت، اما حتی با وجود چنین واقعیتی، او گفت: «فکر می‌کنم، بودجه خدمات پیام‌رسان باید در درجه اول توسط خود کاربران تامین شود و نه تبلیغات. باید اطمینان حاصل شود که کاربران اولویت اصلی هستند و  آینده باقی می‌مانند.»

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.