فروش چهارخودرو بدون قرعه‌کشی از فردا

برخی از خودروها از جمله شاهین، کوییک اس، کوییک آر، ساینا اس و ساینا را از ۲۵ خرداد بدون قرعه کشی و با سامانه یکپارچه به فروش می‌رسد.

امید قالیباف در یک گفت و گوی تلویزیونی در مورد توقف عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار کرد: وزارت صمت برای سیاست گذاری درست در بازار خودرو نیازمند بستری بود که در آن‌جا تمام عرضه و تقاضا تجمیع شود. در همین مورد بحث ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطرح شد که البته هم ناشی از گلایه‌های مردم از وضعیت قرعه کشی‌ها بود و هم مراجع قانونی مثل دادستانی، ریاست جمهوری و نهادهای امنیتی خواستار افزایش نظارت وزارت صمت بر قرعه کشی بودند.

سخنگوی وزارت صمت افزود: اگر قرار است بر بازار خودرو مسلط شویم و تمام عرضه کنندگان خودرو حضور داشته باشند، طبیعی است که عرضه خارج از سامانه یکپارچه نمی‌تواند موضوعیت داشته باشد و به بازار لطمه میزند. از همین جهت طبق مصوبه سران قوا که اختیار تنظیم بازار را به وزارت صمت داده بود وزارتخانه با عرضه خودرو در بورس مخالفت کرد. البته در ماه‌های قبل به اطلاع بورس رسیده بود اما اجرا به دقیقه ۹۰ رسید.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی در مورد مخالفت وزارت صمت با عرضه خودرو در بورس از قبل انجام شده بود؛ ما از دو قانون صحبت می‌کنیم. از سمت وزارت صمت مصوبه سران قوا را داشتیم و سازوکار بورس برای پذیرش و عرضه کالا، قانون خود بورس است و وقتی هیأت پذیرش تصمیم بگیرد کالا می‌تواند عرضه شود.

قالیباف اظهار کرد: علت عدم اطلاع رسانی همه جانبه، محرمانه بودن مصوبه سران قوا محرمانه بود، بنابراین از قبل به صورت شفاهی و مکتوب به اطلاع بورس رسیده بود.

وی در مورد عدم حذف قرعه کشی گفت: تا آخر شهریور ماه تقریباً ۵۰ خودرو از قرعه کشی خارج می‌شود؛ از ۲۵ خرداد هم منتظر اخبار خوبی باشید. وقتی بحث خودروهایی که قرار است تخصیص داده شود تعیین تکلیف شد، آمادگی داریم برخی از خودروها از جمله شاهین، کوییک اس، کوییک آر، ساینا اس و ساینا را از ۲۵ خرداد در مدل‌های مختلف فروش (پیش فروش، فروش فوق العاده و مشارکت در تولید) بدون قرعه کشی و با سامانه یکپارچه بفروشیم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.