مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان قانونی نیست/درخواست ابطال مصوبه

بازنشستگان تامین اجتماعی تغییر در مصوبات شورای عالی کار و رویه های قانونی تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون می دانند.

به نقل از مهر، علی اصغر بیات در مورد مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان گفت: مصوبه اخیر هیأت دولت در خصوص نحوه افزایش حقوق مستمری بگیران غیر حداقل بگیر، نگرانی‌ها و دغدغه‌های زیادی را از سوی بازنشستگان، تشکلات و کانون‌های بازنشستگی و همچنین صاحبنظران و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: به همین دلیل با توجه به ابعاد مختلف این موضوع، پس از برگزاری نشست اضطراری با حضور رؤسای کانون‌های استانی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی و بررسی آخرین تحولات انجام شده، جلسه‌ای را نیز با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، رئیس کمیسیون اقتصادی، مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی برگزار و ضمن انتقال نگرانی‌ها و تشریح تبعات منفی اقدام اخیر هیأت دولت، مواضع شفاف خود را نیز درخصوص غیر قانونی بودن مصوبه مذکور و تاکید بر اجرای عین مصوبه شورای عالی کار اعلام کردیم.

بیات اذعان داشت: در این جلسه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز نحوه افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون تأمین اجتماعی دانستند لذا با استماع نظرات و دیدگاه‌های مختلف، در نهایت مقرر شد نهایتاً ظرف ۴۸ ساعت آینده این مصوبه توسط هیأت دولت ابطال شود و در غیر این صورت، کمیسیون اجتماعی مجلس راسا درخواست ابطال آن را در صحن علنی مجلس مطرح خواهد کرد.

رئیس کانون عالی خاطرنشان کرد: متأسفانه در سالهای اخیر آستانه تحمل و قدرت خرید بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی به خاطر افزایش نرخ تورم و هزینه‌های زندگی به پایین‌ترین سطح خود رسیده و انتظار می‌رود مسئولان با حساسیت بیشتری به درخواست‌ها و مطالبات قانونی این قشر توجه کنند.

بیات با تشکر از دستور رئیس جمهور مبنی بر رسیدگی به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان گفت: تشکلات و کانون‌های بازنشستگی از ساعات اولیه ابلاغ مصوبه اخیر دولت، جلسات و دیدارهای زیادی با نمایندگان مجلس، وزرا و همچنین مسئولان سازمان تأمین اجتماعی داشتند و مکاتباتی هم به مسئولان طراز اول کشور با هدف رفع دغدغه‌ها و تأمین امنیت خاطر آحاد بازنشستگان و مستمری بگیران ارسال کرده اند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور وظیفه و رسالت اصلی کانون‌ها و تشکلات بازنشستگی را پیگیری مجدانه و قانون مدارانه مسائل و مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران دانست و گفت: با تمام توان و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در راستای حفظ و صیانت از حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران ثابت قدم هستیم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.