الکس نوری یک قدم تا هدایت استقلال!

بالاخره روزهای سردرگمی هواداران استقلال به سر رسید و اکنون همه چیز مهیای معارفه رسمی الکس نوری به عنوان جانشین فرهاد مجیدی است.

دوازده روز از استعفای مجیدی می گذرد. اتفاقی که مدیران باشگاه استقلال از مدت ها پیش از آن در جریانش قرار داشتند و در این مدت تلاش های زیادی برای انتخاب جانشین فرهاد آغاز شده بود که هر روز با لینک شدن یک سرمربی جدید همراه بود تا بالاخره این پروسه طولانی و عذاب آور به ایستگاه پایانی خود رسیده و فاصله چندانی تا حضور الکس نوری به عنوان سرمربی جدید آبی ها در تهران باقی نمانده است.

با جدایی مجیدی از استقلال، طبیعی بود که نام مربیان مختلفی به عنوان گزینه های جانشینی فرهاد به آبی ها لینک شود اما تعدد نام های مختلف و مطرح شدن اسامی گوناگون در روزهای اخیر، باعث بر هم خوردن آرامش هواداران استقلال شده بود به نحوی که این گزینه های گوناگون باعث ایجاد فضای طنز تلخی در فضای مجازی شده بود که با مربیان لینک شده به آبی ها می توان ترکیب ۱۱ نفره ای با چند بازیکن ذخیره ساخت و یا برای آنها شیفت بندی کرد.

آندره آ استراماچونی را می توان اولین گزینه مطرح شده در فضای مجازی نامید. نامی که به واسطه یک دوره کوتاه چند ماهه در لیگ نوزدهم، همواره برای نشستن روی نیمکت استقلال جذاب خواهد بود. اما تکذیب مذاکره با مدیران باشگاه از سوی این سرمربی ایتالیایی، باعث مطرح شدن اسامی دیگری شد.

در این میان، جواد نکونام جدی ترین گزینه مصطفی آجورلو برای انتخاب به عنوان سرمربی استقلال بود. پروژه ای که چند روزی از وقت مدیران باشگاه را گرفت و در نهایت با پاسخ منفی سرمربی فولاد همراه بود. در این مدت بیش از ۱۵ سرمربی از جمله جواد نکونام، رضا عنایتی، مهدی رحمتی، امیر قلعه نویی، رازوان لوچسکیو، گابریل پین، ژوزه مورایس، آندره آ استراماچونی، ارطغرول ساغلام، سنول گونش، ارسون یانال، اسماعیل کارتال، کریستین بروکی، فاتح تریم و… اسامی بودند که در فضای مجازی نامشان به عنوان گزینه هدایت استقلال مطرح گردید که خیلی از این اسامی تنها شایعات رسانه ها بود و مدیران باشگاه حتی تماسی نیز با آنها برقرار نکرده بودند.

عدم اطلاع رسانی دقیق از سوی مدیران استقلال باعث شده بود تا هر روز نام جدیدی برای هدایت این تیم مطرح شود تا اینکه بالاخره مذاکرات مصطفی آجورلو با گزینه اصلی این باشگاه به سمت و سوی توافق پیش رفت و اکنون الکس نوری فاصله زیادی تا نشستن روی نیمکت آبی ها ندارد.

الکساندر نوری سرمربی ایرانی – آلمانی است که در سالهای گذشته و به واسطه هدایت تیم هایی مانند وردربرمن و اینگول اشتات همواره به عنوان یک گزینه برای هدایت تیم های ایرانی مد نظر بوده است. در این سالها نوری کاندیدای حضور در تیم ملی ایران، استقلال، تراکتور و… بوده اما هرگز این اخبار به مراحل نهایی خود نزدیک هم نشده بود تا بالاخره اکنون فاصله زیادی تا شکسته شدن طلسم این سرمربی در فوتبال ایران باقی نمانده است.

الکس نوری که سابقه هدایت تیم زیر ۱۷ ساله های اولدنبورگ آلمان،  تیم بزرگسالان اولدنبورگ آلمان،  تیم دوم وردربرمن آلمان،  تیم اصلی وردربرمن آلمان، اینگول اشتات آلمان و آ.او کاوالا یونان را در کارنامه دارد، با مدیران استقلال به تمامی توافقات لازم دست پیدا کرده و اکنون همه چیز مهیای حضور این سرمربی در ایران است.

در واقع پروسه انتخاب سرمربی جدید استقلال که در روزهای گذشته به اتفاقی خسته کننده برای هواداران تبدیل شده بود، گام های پایانی خود را سپری می کند و اکنون همه در انتظار رزرو بلیت نوری به مقصد تهران هستند تا این سرمربی به زودی کار خود را به عنوان سرمربی جدید استقلال آغاز کند.

اکنون تنها مسئله باقیمانده، زمان پرواز این سرمربی جوان به ایران است تا هم به طلسم حضور الکس نوری در فوتبال ایران پایان داده شود و هم اینکه جانشین فرهاد مجیدی پس از سپری شدن ساعات طولانی و گیج کننده مشخص شود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.