۲ میلیون خرج «سلام فرمانده» کردند و جهانی شد

ضرغامی ماموریت‌های وزارتخانه را ملی، حساس و تاریخی دانست و از احتیاج نداشتن به بودجه برای کارهای ماندگار گفت.

به نقل از ایسنا، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌گوید که «برای انجام کارهای ماندگار نیازی به بودجه نیست. اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنگرود برای سرود «سلام فرمانده» دو میلیون تومان هزینه کرد که باعث جهانی شدن آن شد.»

چهارمین نشست سراسری افق تحول با محوریت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاونان و مدیران کل استانی و ستادی صبح سه‌شنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱ در سالن آمفی تئاتر وزارتخانه برگزار شد.

او ماموریت‌های وزارتخانه را ملی، حساس و تاریخی دانست و افزود: شعار هفته صنایع‌دستی امسال ما به خوبی انتخاب شده است. تقاضا دارم در تمام جلسات، صحبت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها این چهار واژه راهبردی را در نظر بگیرید.

ضرغامی ادامه داد: در رسانه‌ها به اشتباه موضوعاتی مطرح شد که صنایع‌دستی در حوزه ثبت‌محور کردن مجوزها عقب است. یک بخش آن مشکل وزارت اقتصاد بود که سامانه‌های دیجیتال آن فعال نبود و فرصت دوماهه گرفتند که رو به اتمام است اما هنوز برطرف نشده است. آقای رئیسی به وزیر اقتصاد تذکر دادند تا با کمک وزیر ارتباطات این مشکل را برطرف کنند. یک بخش دیگر هم به برخی از رشته‌های صنایع‌دستی برمی‌گردد که باید استانداردهای خاصی را برای ثبت مجوز رعایت می‌کردند. ما در این حوزه سخت‌گیری کردیم تا ایمنی مردم حفظ شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: معتقدم ۲۶۶ رشته ثبت‌محور است و مردم نیازی به پشت در ماندن برای صدور مجوز ندارند. الان نیازی نیست کسی مجوز بگیرد. هر کسی مغازه و فروشگاهی دارد، می‌تواند صنایع‌دستی را بفروشد یا نمایشگاه برگزار کند. البته این مسئله اشکالاتی هم دارد، اما بهینه است که ما این کار را راه بیندازیم، چون نفعش بیشتر است و باعث رونق فروش صنایع‌دستی می‌شود. البته نظارت وسیعی در تولید و فروش داریم، مدیران کل استان‌ها هم نقش کلیدی در این رابطه دارند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.