مشکل وزارت کار با رفتن یک وزیر و آمدن یک وزیر حل نمی‌شود!

برای وزارت کار باید تیم قدرتمندی که به مسائل اقتصادی، اجتماعی، کارگری، اشتغال‌آفرینی آشنایی و هماهنگی کامل دارد به آنجا برود وگرنه این مشکل با رفتن یک وزیر و آمدن یک وزیر حل نمی‌شود. 

حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا  در پاسخ به این سوال که حجت‌الله عبدالملکی اعلام کرد که به دلیل افزایش هماهنگی میان ارکان دولت تصمیم به استعفا گرفته، رئیس دولت باید چه کارهایی انجام دهد تا هماهنگی و انسجام میان نیروهای دولت افزایش پیدا کند، گفت: این یک اشکال ساختاری است و اکثر وزرا به دلیل آنکه کار تیمی با یکدیگر انجام نداده‌اند در زمان تشکیل دولت فراخوانده شده و از مجلس رای اعتماد گرفتند و این عدم‌هماهنگی و اختلاف سلیقه‌ها خواه یا ناخواه خود را بعد از مدتی در مسائل اجرایی و کار عملیاتی نشان می‌دهد. دولت برای هماهنگی بیشتر بعد از یک سال ارزیابی را انجام می‌دهد، آن‌هایی که ضعیف یا با سیاست‌های کلی هماهنگ نیستند را کنار گذاشته، استعفا می‌دهند یا توسط مجلس استیضاح می‌شوند. این موضوع نشان‌دهنده آن است که قابلیت اصلاح در داخل دولت وجود دارد و ناکارآمدها باید کنار رفته و کارآمدها سر کار بروند.

به نقل از ایلنا، وی افزود: اما به نظر می‌رسد به دلیل آنکه وزیری بر سر کار می‌آید و یک سال تلاش می‌کند مهره‌ها را تغییر دهد، سیاست‌های مختلف را عوض کند و آزمون و خطاهایی را انجام دهد، بعد از یک سال تمام هزینه‌هایی را که برای این تغییرات انجام داده به دوش مردم افتاده و آن‌ها باید تقاص انتخاب غلط را بدهند درصورتیکه نباید اینطور باشد.

کنعانی‌مقدم در پاسخ به این سوال که چه مسائل دیگری باید دخیل باشد تا هماهنگی و انسجام به همراه برنامه بیشتر باشد، گفت: وزارت کار یک وزارت کلیدی است که همه وزرا با تصمیمات این وزارتخانه در ارتباط هستند. وزیر کار باید یک فرد بسیار قوی باشد. زیرا طیف وسیعی از بازنشستگان، کارگران، کارکنان، کارمندان، قوانین کار و خیلی از مسائل دیگر شامل این وزارتخانه می‌شود. به نظر می‌رسد برای این وزارت‌خانه باید تیم قدرتمندی که به مسائل اقتصادی، اجتماعی، کارگری، اشتغال‌آفرینی آشنایی و هماهنگی کامل دارد به آنجا برود وگرنه این مشکل با رفتن یک وزیر و آمدن یک وزیر حل نمی‌شود.

کنعانی مقدم در خصوص لزوم تغییرات بعدی در کابینه و ارتباط آن با معطل ماندن مسائل معیشتی مردم گفت: وقتی وزیری یک وزارت‌خانه مهم را در اختیار می‌گیرد و بعد از یک سال استیضاح یا استعفا می‌دهد، آن وزارت‌خانه و تمام مرتبطین آن با مسائل اقتصادی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. عدم ثبات در مدیریت قطعا ضربه‌اش را به معیشت و اقتصاد مردم و سیاست کلان می‌زند.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید بازبینی جدی در وزارت‌خانه‌های کلیدی خود به ویژه در بخش اقتصادی داشته باشد. زیرا در حال حاضر پاشنه آشیل دولت، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است. اگر دولت نتواند این مشکلات را حل کند، با این شعارهایی که در مسائل مختلف می‌دهد محبوبیت خود را در بین مردم از دست می‌دهد. بنابراین دولت فقط می‌تواند از طریق حل مسائل اقتصادی مردم را نسبت به اقدامات خود امیدوار نگه‌دارد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.