افشاگری نماینده سابق: ترکیه از طریق دانشجوها به دنبال جاسوسی از ایران است

کسانی که با پول بیت‌المال فرزندان خود را به خارج از کشور می‌فرستند و بخش زیادی از آنها نیز به کشور باز نمی‌گردند؛ چگونه می‌توانند در روز قیامت پاسخ ۸۰ میلیون ایرانی را بدهند.

مسئله خروج فرزندان مسئولان در چند سال اخیر دستمایه برخوردهای حزبی و سیاسی شده است و شاهد واکنش‌های متناقضی از طرف سیاسیون بوده‌ایم. عده‌ای از مسئولان که در دولت‌های قبل به این مسئله نقد داشته‌اند درباره نمونه‌های آن در این دولت سکوت کرده‌اند.

به گزارش دیده‌بان ایران، آخرین خبر جنجالی که دنباله زیادی هم داشت مربوط به پسر معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور انسیه خزعلی می‌شد. در این مورد قاضی فعال سیاسی اصولگرا معتقد است: شعار آقای رئیسی که اگر فرزند یک مسؤول از ایران رفته، باید فرد از دولت برود، باید درباره این دست از مسؤولان اعمال و ایشان عزل شوند تا یک درس عبرت برای سایرین گردد.

نادر قاضی‌پور نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقامت فرزندان مسؤولان در خارج از کشور، گفت: اگر حضور فرزندان مسؤولان در خارج امر ناپسندی است، پس باید این موضوع برای تمامی افراد لحاظ شود و آن را نباید مختص به یک گروه و یا جریان سیاسی خاص دانست.

وی تأکید کرد: کسانی که با پول بیت‌المال فرزندان خود را به خارج از کشور می‌فرستند و بخش زیادی از آنها نیز به کشور باز نمی‌گردند؛ چگونه می‌توانند در روز قیامت پاسخ ۸۰ میلیون ایرانی را بدهند.

این چهره سرشناس سیاسی با انتقاد شدید از رفتار دوگانه برخی از سیاسیون، اظهار داشت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره در کلام و بیان خود ایالات متحده آمریکا را دشمن شماره یک جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده‌اند، مردم نیز بیش از چهل سال است که در تمامی راهپیمایی‌های ملی، مذهبی و سیاسی شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند. سوال اینجاست که مسؤولان کشور ما تصمیم می‌گیرند اعضای خانواده خود را برای تحصیل و زندگی به چنین کشوری بفرستند.

نماینده سابق مردم ارومیه در مجلس با اشاره به موضوع نفوذ و احتمال به دام افتادن فرزندان مسؤولان در خارج از کشور، بیان داشت: باید بپذیریم دشمنان جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های میلیارد دلاری برای مقابله با ایران انجام می‌دهند و واضح است زمانی که فرزند یک مسؤول به خارج از ایران سفر می‌کند، سرویس‌های اطلاعاتی کشور مقصد شروع به برنامه‌ریزی بر روی فرد موردنظر می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمن تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا فرزند خارج‌نشین یک مسؤول را در تور اطلاعاتی خود بیاندازد و او را خواسته و یا ناخواسته تبدیل به یک جاسوس و یا عامل ضد کشورش کند.

قاضی‌پور در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با دیده‌بان ایران با ذکر مثالی از نقشه‌های جریان «نفوذ» گفت: بنده مدتی قبل با تعدادی از جوانان ایرانی مشغول به تحصیل در ترکیه مواجه شدم و با بررسی سوالات پایان نامه‌های ایشان متوجه موضوعات بسیار مهمی شدم. فردی که در کشور ترکیه به این جوانان موضوع پایان نامه داده بود با زیرکی کامل تلاش کرده بود یک جامعه اطلاعاتی وسیع از داخل ایران اخذ کند تا از طریق آن اهداف جاسوسی خود را به پیش ببرد.

این چهره سرشناس سیاسی در خصوص ترکیه گفت: اگر خوشبینانه به ترکیه نگاه کنیم باید بگوییم که آنها رقیب جدی جمهوری اسلامی ایران هستند، اما به نظر من ترکیه دشمن دیرینه و سرسخت ایران است.

قاضی‌پور گفت: از زمان جنگ چالدران تا امروز ترکیه‌ای ها رقیب و دشمن ما هستند. خدا نادرشاه را بیامرزد که آنها را به خوبی سرکوب کرد.

این نماینده‌ سابق مجلس در بخش دیگری از گفت‌وگو با دیده‌بان ایران در پاسخ به این سوال که فرزندان او در حال حاضر در کجا زندگی می‌کنند، عنوان داشت: بنده چهار فرزند دارم؛ دو دختر من هر دو متاهل و خانه‌دار هستند؛ دو پسر نیز دارم که یکی از آنها در حال حاضر دانشجوی دامپزشکی است و دیگری نیز مدرک پزشکی خود را اخذ کرده است. تمامی فرزندانم نیز در اطراف خانه خودم سکونت دارند و در طول هفته نیز همراه با خانواده خود بارها به منزل من رفت و آمد می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فرزندان این نماینده به خارج از کشور نیز رفت و آمد داشته‌اند، اظهار داشت: فرزندان من هیچگاه برای تفریح به کشورهای اروپایی و آمریکایی نرفته‌اند و حتی در ترکیه و باکو نیز نبوده‌اند. آنها تنها برای سفرهای زیارتی از کشور خارج شده و همواره در داخل خاک ایران سکونت داشته‌اند.

قاضی‌پور در خصوص حضور برخی از فرزندان اعضای کابینه سیزدهم در خارج از کشور، به دیده بان ایران گفت: آقای رئیسی یک شعار خوب را مطرح کرده‌اند که اگر فرزند یک مسؤول از ایران رفته، باید فرد از دولت برود. انتظار داریم همین شعار درباره این دست از مسؤولان اعمال و ایشان عزل شوند تا یک درس عبرت برای سایرین گردد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.