تلاش‌های ضد ایرانی وزیر خارجه امارات در نشست اتحادیه عرب

وزیر خارجه امارات متحده عربی هم راستا با سیاست‌های تنش‌زای عربستان سعودی از کشورهای عرب خواست تا موضعی قاطع و متحد در رابطه با ایران اتخاذ کنند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ عبدالله بن زاید آل‌نهیان، وزیر خارجه امارات متحده عربی روز یک‌شنبه با محکوم کردن مداخله ادعایی ایران در امور کشورهای عربی از دولت‌های عرب خواست تا مواضعی هماهنگ در رابطه با جمهوری اسلامی اتخاذ کنند.
وی در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب مدعی شد: ما به شدت حملات به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی را محکوم و سیاست ایران در مداخله در امور عربستان سعودی و دیگر کشورهای عرب را رد می‌کنیم.
اوایل هفته جاری محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در نامه‌ای سرگشاده به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواست تا وی اقداماتی علیه افراد مشخص در ریاض که سعی دارند تا منطقه خاورمیانه را با اقدامات تحریک‌آمیز به بحران بکشانند اتخاذ کند. هفته گذشته پس از این که ریاض شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه منتقد حکومت عربستان را اعدام کرده افراد معترض به سفارت عربستان در ایران حمله کردند. نمر باقر النمر خواستار حقوق بیش‌تر برای شیعیان که در عربستان در اقلیت هستند بود.
اندکی پس از این تنش‌ها عربستان سعودی روابط خود با ایران را قطع کرد. بحرین به همراه سودان و جیبوتی نیز همین سیاست را دنبال کردند.
امارات متحده عربی نیز روابط دیپلماتیک خود را با ایران کاهش داد و کویت سفیرش را به تهران فراخواند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.