هم‌نشینی دل‌نشین سازهای غربی و شرقی در «سیر»

کنسرت «سیر» با هم‌نوایی سازهای غربی و شرقی در تالار وحدت اجرا شد.

کنسرت موسیقی «سیر» با همکاری مشترک مسعود شعاری و کریستف رضاعی و اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری بردیا کیارس در قالب سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر برنامه‌اش را اجرا کرد.
این کنسرت که با هم‌نوازی سه‌تار توسط مسعود شعاری و طبلا توسط درشن آنند آغاز شد، پس اجرای چند قطعه، با روی سن آمدن گروه ارکستر سمفونیک تهران ادامه یافت.ارکستر سمفونیک نیز قطعه نخست را با نواختن سازهای نی و پیانو آغاز کرد و در ادامه، دیگر سازهای ارکستر شروع به نواختن کردند.
هماهنگی بین سازهای غربی و شرقی در این کنسرت قابل توجه بود و به‌خوبی نشان می‌داد که کریستف رضاعی به‌عنوان تنظیم‌کننده بیشتر قطعات، در کارهایش از موسیقی کهن ایرانی و موسیقی دوره رنسانس الهام گرفته است.
برنامه اعلام‌شده برای این کنسرت که شامگاه (یکشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) روی صحنه رفت، به این ترتیب بود: سیر به آهنگسازی مسعود شعاری، صلح به آهنگسازی مسعود شعاری و تنظیم کریستف رضایی، حضور به آهنگسازی مسعود شعاری و تنظیم کریستف رضایی، آن سوی سخن به آهنگسازی سینا شعاری، شور عشق به آهنگسازی مسعود شعاری و تنظیم کریستف رضایی، تصنیف به آهنگسازی و تنظیم کریستف رضاعی، دایره به آهنگسازی و تنظیم کریستف رضاعی و همچنین لالایی به آهنگسازی و تنظیم کریستف رضاعی.
همچنین در این کنسرت که علی رهبری – مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران – و حسن ریاحی – دبیر جشنواره موسیقی فجر – نیز در آن حضور داشتند، آرش قلی‌پور (تنبک)، سینا شعاری (بربت و گیتار)، نیما جوزی (نی) و درشن آنند (طبلا) نواختند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.