استمرار آلودگی هوا برای سومین روز

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران امروز (دوشنبه) عدد شاخص آلاینده‌های استان تهران را ۱۲۸ دانست و گفت: کیفیت هوا برای سومین روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

محمد رستگاری افزود: به‌دلیل پایداری هوا و عدم وزش باد و بارندگی شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها و ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون هستیم که در دو روز قبل نیز چنین وضعیتی را شاهد بودیم.
وی به دستگا‌ه‌های سنجش آلودگی هوا در استان تهران اشاره کرد و گفت: به غیر منطقه ۱۵ تهران که دارای عدد ۱۵۸ یعنی شرایط ناسالم برای همه افراد است، بقیه ایستگاه‌ها شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان را نشان می‌دهد.
معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران درباره بهبود  شرایط ناسالم  هوا نیز گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی ناپایداری هوا از فردا (سه‌شنبه) وارد کشور خواهد شد و وضعیت آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند.
کیفیت هوا از ابتدای هفته با توجه به کاهش وزش باد و بارندگی در کلانشهرها در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و این رفع آلودگی هوا که ناشی از پدیده وارونگی دما و ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است منوط به وزش باد و باران است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.