طرح تحول سلامت عمل جراحی آب مروارید را رایگان کرده است

رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های چشم وزارت بهداشت گفت: طرح تحول سلامت عمل جراحی آب مروارید را رایگان یا در برخی مراکز به هزینه ای کمتر از ۱۰۰ هزار تومان تبدیل کرده است.

سیدفرزاد محمدی اظهار داشت: بیشترین میزان تعداد مراجعین مبتلا به بیماری آب‌مروارید از روستاهای کشور گزارش شده است.
محمدی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت عمل جراحی آب مروارید را رایگان یا در برخی مراکز به هزینه ای کمتر از ۱۰۰ هزار تومان تبدیل کرده است، گفت: در چند سال اخیر موسسه خیریه نورآوران سلامت خدمات بسیار زیادی را در زمینه پیشگیری از اختلالات چشم در کشور انجام داده است.
وی تصریح کرد: آب‌ مروارید از جمله بیماری‌های شایع چشمی است که سبب از بین رفتن شفافیت عدسی چشم و در نتیجه کدر شدن آن می‌شود و با افزایش سن، احتمال ابتلا به آب‌ مروارید هم افزایش می‌یابد که اگر این بیماری به موقع درمان نشود، می‌تواند موجب کاهش بینایی شود.
محمدی گفت: تراخم یک بیماری قدیمی است که بر روی قرنیه ایجاد زخم می‌کند و در مواردی سبب کوری فرد می‌گردد.
وی از بیماری آب مروارید نیز به عنوان یک بیماری شایع چشمی در بین مردم نام برد و افزود: متاسفانه بیماری آب مروارید دیرتر از زمانی که می‌تواند برای فرد مفید باشد مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد.
محمدی اذغان داشت: در دهه گذشته بیماری آب مروارید توسعه پیدا کرده است و متاسفانه با وجود تفکرات اشتباه مبنی بر اینکه دید کم قابل برگرداندن و اصلاح نیست در اثر بیماری آب مروارید برخی افراد از دنیا می‌روند و همچنین کسانی که زیاد آفتاب می‌خورند و در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند زودتر به آب مروارید دچار می‌شوند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.