دیدار معاون اول رییس‌جمهور با وزیر منابع آبی و محیط زیست الجزایر

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که «حل مشکلات جهان اسلام تنها با همکاری کشورهای اسلامی مرتفع می‌شود»، گفت: متاسفانه دنیای اسلام از خاورمیانه تا آفریقا گرفتار مشکلات بزرگی است و باید برای حل معضلات با یکدیگر متحد شویم.

 اسحاق جهانگیری در دیدار با وزیر منابع آبی و محیط زیست الجزایر با بیان این‌که «کشورهای غربی اقدامی برای حل مسایل دنیای اسلام نخواهند کرد»، اظهار کرد: باید کشورهایی نظیر ایران و الجزایر پیشتاز حل مشکلات باشند.
وی با اشاره به مناسبات تاریخی و دوستانه دو ملت، ضرورت پیگیری توافقات دوجانبه که در جریان سفر به الجزایر و برگزاری کمیسیون مشترک به امضا رسید را یادآور شد و گفت: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری‌ها با الجزایر ندارد و از همکاری‌های مشترک در طرح‌های اقتصادی حمایت می‌کند.
وی همچنین بر همکاری دو کشور برای مقابله با توطئه کاهش قیمت نفت تاکید کرد و گفت: ایران و الجزایر باید برای زندگی بدون وابستگی به درآمدهای نفتی برنامه‌ریزی کنند و تهران می‌تواند تجربیات خود در این زمینه را در اختیار الجزایر قرار دهد.
معاون اول رییس جمهور رفع تحریم‌های ظالمانه را موجب فراهم شدن شرایط ارتقای مناسبات با الجزایر ارزیابی کرد و ضمن قدردانی از میهمان نوازی رییس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور که در سفر وی به الجزایر صورت پذیرفت، خواستار پیگیری توافقات انجام شده در کمیسیون مشترک دو کشور شد.
عبدالوهاب نوری وزیر منابع آبی و محیط زیست الجزایر نیز با تاکید بر سیاست مسئولان عالیرتبه کشورش بر گسترش همکاری با ایران در همه زمینه‌ها، توانمندی‌های شرکت‌ها و مهندسان ایرانی در استفاده از فناوری‌های نوین بویژه در طرح های مرتبط با آب و برق را ستود.
وی با اشاره به موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای، این توافق را افتخار کلیه کشورهای اسلامی دانست و گفت: همه کشورها خواهان استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته ای به عنوان حق قانونی خود هستند و ایران با ایستادگی از حقوق خود صیانت کرد.
وزیر منابع آبی و محیط زیست الجزایر سپس به اوضاع نابسامان خاورمیانه و سیاست های نادرست برخی کشورها اشاره کرد و با تاکید بر رایزنی و هماهنگی دو کشور برای مقابله با مخاطرات ، گفت: سیاست های غیر منطقی برخی کشورهای منطقه باعث سقوط قیمت نفت و نگرانی کشورهای صادر کننده نفت شده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.