سارکوزی در مورد پرونده فساد مالی تبلیغات انتخاباتی احضار شد

«نیکلا سارکوزی» رئیس جمهوری سابق فرانسه بار دیگر برای توضیح در مورد پرونده فساد مالی تبلیغات انتخاباتی سال ۲۰۱۲ میلادی، احضار شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، سارکوزی صبح امروز (سه شنبه) برای توضیح در مورد پرونده موسوم به «بیگمالیون» نزد قضات حاضر شد.
دستگاه قضایی فرانسه، شرکت بیگمالیون را که توسط نزدیکان « ژان فرانسوا کوپه» دبیرکل سابق حزب راستگرای «اتحاد جنبش مردمی» اداره می شد به صدور فاکتورهای جعلی برای مخفی کردن هزینه های فعالیت انتخاباتی سارکوزی متهم می کند. 
در حالی که هزینه تبلیغات انتخاباتی ۲۲ میلیون یورو عنوان می شود، هزینه تبلیغات سارکوزی ۴۱ میلیون یورو برآورد شده است.
کوپه در پی رسوایی این پرونده در ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ماه) سال گذشته، از سمت خود استعفا کرد. وی پس از آن که با نظر قضات از روند رسیدگی به این پرونده کنار گذاشته شد، نامزدی خود را برای حضور در انتخابات حزبش که به «جمهوری خواهان» تغییر نام داده، اعلام کرد.
سارکوزی هنوز رسما نامزدی خود را برای انتخابات حزبی جمهوری خواهان که ریاست آن را برعهده دارد، اعلام نکرده است اما نامزد بالقوه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه محسوب می شود.
وی در انتخابات سال ۲۰۱۲ میلادی نتوانست در مقابل «فرانسوآ اولاند» رقیب سوسیالیست خود و رئیس جمهوری فعلی فرانسه پیروز شود.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.