بازگشایی مجدد سوئیفت بانک ملت و بانک رفاه

سوئیفت بانک رفاه با گذشت حدود چهار سال ، بازگشایی و اتصال مجدد آن به شبکه جهانی سوئیفت برقرار شد .

به گزارش کیوسک، سامانه سوئیفت بانک رفاه پس از قریب به چهار سال، ساعت ۱۹:۳۰ روز دوشنبه ۲۶ بهمن ماه رسماً بازگشایی و اتصال مجدد آن به شبکه جهانی سوئیفت برقرار شد. 
صرفنظر از شرایط بانک های غیرتحریمی، بانک رفاه جزو اولین بانک های مشمول تحریم است که متعاقب اجرایی شدن برجام نسبت به تکمیل مدارک و راه اندازی سامانه مذکور اقدام کرده است. 
طبق هماهنگی های به عمل آمده، همزمان با تعریف کد و رمز کاربری از سوی بانک مرکزی و شرکت خدمات انفورماتیک ایران، پورت های سوئیفت در شبکه NIBN (همراه) گشایش و سامانه سوئیفت بانک رفاه در ساعات پایانی روز دوشنبه بانک آغاز به کار کرد و پیام های RMA و سایر پیام های مربوطه برای حدود ۱۹۰ بانک با هدف از سرگیری روابط کارگزاری با موفقیت ارسال شد.
 
عضویت مجدد بانک ملت در موسسه سوییفت
 
مان الحاق سیستم سوییفت بانک ملت به شبکه بین المللی سوییفت نیز امروز ۲۷ بهمن است.
در اجرای مفاد مورد توافق برجام، اقدامات لازم برای عضویت مجدد بانک ملت در موسسه سوییفت انجام شد و اداره کل زیرساخت و نرم افزار به عنوان متولی سیستم سوییفت بانک ملت برای دریافت تمامی مجوزهای لازم، انجام اقدامات فنی و بستر سازی مناسب در واحدهای ارزی اقدام کرد و آمادگی کامل را جهت انجام امور ارزی از طریق این سامانه دارد.
پیش بینی می شود با برقراری مجدد سامانه سوییفت که مهم ترین و حیاتی ترین سامانه در ارتباطات بین المللی است، بانک ملت بتواند جایگاه رقابتی خود را همانند گذشته در عرصه بین المللی تثبیت کند.
ارتباط بانک ها با سامانه سوییفت حسب تحریم های اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۲ قطع شده بود.

اجرای طرح بانک پرداخت/ پرداخت خودکار در بانک ملت
بانک ملت با هدف ایجاد تنوع در ارائه خدمات به مشتریان، طرح (بانک پرداخت)/ پرداخت های خودکار را عملیاتی کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این طرح با هدف مکانیزه کردن پرداخت­ های متوالی یا متناوب جهت جلوگیری از فراموش کردن پرداخت­های مورد نیاز و تسهیل سازی فرآیند پرداخت بدون نیاز به صرف وقت از سوی مشتری اجرایی شده است.
در این طرح مشتریانی که دارای پرداخت­ های متوالی یا متناوب نظیر خرید شارژ، پرداخت قبض، پرداخت اقساط مربوط به خرید کالا و خدمات هستند، قادر خواهند بود با یک بار ثبت نام در این طرح و ارائه­ مجوز پرداخت بابت مورد مشخصی (نظیر شارژ)، پرداخت­ های بعدی مربوط به موضوع مشخص شده را عملیاتی کنند و بدون نیاز به صرف وقت و با جلوگیری از امکان فراموشی پرداخت، عملیات مورد نظر را به بانک و شرکت یا سازمان ارائه دهنده­ خدمات بسپارند.
در گام اول از این طرح، با همکاری اولین ارائه دهنده­ خدمات؛ سرویس اتوشارژ شرکت ایرانسل فعال شده و«شارژ خودکار سیم کارت اعتباری/ دائمی ایرانسل» ازطریق سامانه­ های بانکداری اینترنتی و همراه بانک ملت آغاز به کار کرده است و به زودی خدمت یاد شده ازطریق سامانه­ بانکداری اینترنتی اشخاص حقوقی نیز دراختیار مشتریان حقوقی قرار داده می­ شود.
توسعه­ خدمت مزبور پیرو آمادگی سایر اپراتورهای تلفن همراه و شرکت­های خدماتی قبوض در دستور کار قرار گرفته و به زودی امکان پرداخت قبوض شرکت­ های خدماتی و پرداخت اقساط مربوط به خرید کالاها و خدمات در این طرح مهیا خواهد شد.
مشتریان برای آشنایی بیشتر با این محصول و دریافت دستورالعمل­ های کاربری می­ توانند به سربرگ خدمات الکترونیک در سایت اینترنتی بانک ملت مراجعه کنند.
همچنین جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت با بیش از ۵۰۰ هزار جایزه به ارزش ۸۵۲ میلیارد ریال برگزار می شود.

 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.