سخنگوی پنتاگون: از کرملین می خواهیم به حمایت از اسد پایان دهد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: از مقامات کرملین می خواهیم تا به حمایت خود از بشار اسد پایان دهند.

پیتر کوک در ادامه با اشاره به دو محور اصلی سیاست آمریکا در سوریه گفت : دو مسیر در اینجا مطرح است یکی مسیر نظامی و جنگ با داعش و دیگری تلاش های دیپلماتیک که وزارت امور خارجه به سرپرستی جان کری در حال انجام آن است و هدف آن انجام هر اقدامی برای حل صلح آمیز مساله سوریه با همکاری با روس هاست و این مسئولیت وزارت امور خارجه است . ما به عنوان وزارت دفاع اقدامات خودمان را با تمرکز بر سرنگونی داعش انجام می دهیم چرا که داعش تهدیدی علیه آمریکا است.
این سیاست تغییری نخواهد کرد و ما از روس ها می خواهیم نقطه تمرکز اقدامات خود را تغییر دهند و به حمایت خود از رژیم اسد پایان دهند چرا که این کار تنها باعث تداوم این درگیری ها می شود و شرایط را بدتر خواهد کرد.
کوک درباره اعزام نیروی زمینی عربستان به سوریه گفت: من فکر می کنم وزیر دفاع آمریکا از شنیدن خبر تلاش عربستان برای نقش آفرینی بیشتر در ائتلاف ضد داعش خشنود و راضی است و این یکی از مباحث مطرح شده در بین اعضای ائتلاف بوده که بتوانند توانمندی های بلقوه بیشتری را جذب این ائتلاف کنند . وزیر دفاع آمریکا شدیدا معتقد است عربستان سعودی و دیگرکشورها می توانند نقش خود را در زمینه های مختلف از جمله اعزام نیروهای عملیاتی ویژه و انجام آنچه نیروهای عملیاتی ویژه ما انجام می دهند و توانمند سازی نیروهای محلی و جنگ با داعش ایفا کنند .
سخنگوی پنتاگون در ارزیابی خود از پیشروی های ارتش سوریه در اطراف حلب گفت: شرایط در اطراف حلب خیلی پیچیده است و کلمه رقابت و ستیز بهترین تعبیر برای توصیف وضعیت در این منطقه است . ما وضعیت در این منطقه را با دقت زیر نظر داریم. این منطقه نقطه کانونی جنگ برای مدت ها بوده و پیروزی ها و شکست ها و تغییر شرایط در عرض چند روز و حتی چند ساعت صورت می گیرد .

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.