هشدار یورو پل درباره حملات تروریستی در ابعاد گسترده در اروپا توسط داعش

رئیس پلیس اتحادیه اروپا، «یورو پل» درباره حملات تروریستی با ابعاد گسترده در اروپا از طرف تروریسم داعش با هدف به بار آوردن قربانیان غیرنظامی بالا هشدار داد.

«راب وین رایت»، رئیس پلیس اتحادیه اروپا «یورو پلم» انتظار دارد که تروریسم داعش حمله ای تروریستی را در اروپا انجام دهد. بر اساس ارزیابی وی هزاران جنگجوی سوری در حال حاضر در اروپا هستند.
به این ترتیب رئیس پلیس اتحادیه اروپا درباره حملات تروریستی در ابعاد بزرگ توسط تروریسم داعش در اروپا هشدار داد.
وی که در گفتگو با روزنامه آلمانی «اوزنا نوین بروکر سایتونگ» سخن می گفت تصریح کرد که اروپا در حال حاضر در برابر بزرگترین خطر تروریسم در بیش از ده سال گذشته قرار دارد.
وین رایت افزود: حملات تروریستی پاریس در نوامبر گذشته نشان داده است که داعش ابعاد بین المللی یافته است. این مسئله قابل انتظار است که داعش یا دیگر گروه های تروریستی مذهبی یک حمله تروریستی را در جایی در اروپا مرتکب شوند با این هدف که در بین غیر نظامیان قربانیان زیادی را به بار آورند.
یورو پل بر این باور است که حدود ۳ تا ۵ هزار اروپایی که در کمپ های ترور تجارب جنگی جمع کرده اند به وطن بازگشته اند.
به گفته رئیس پلیس اتحادیه اروپا شمار روزافزون این مبارزان خارجی اتحادیه اروپا را در برابر چالش کاملا جدید دیگری قرار می دهد.
بر اساس ارزیابی «یورو پل» افزایش هجوم پناهندگان از سوریه به اروپا لزوما خطر ترور در این اتحادیه را افزایش نمی دهد. هیچ گونه شواهد مشخصی وجود ندارد که تروریست ها به صورت سیستماتیک از هجوم پناهندگان استفاده می کنند تا به صورت پنهانی به اروپا سفر کنند.
از ژانویه سال جاری میلادی به رهبری یور پل یک مرکز ضد ترور اروپایی که اطلاعات را به صورت مرکزی جمع آوری می کند تاسیس شده است.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.