آلمان خواستار همکاری با ایران در بخش کشاورزی، دامپروری و صنایع غذایی شد

وزیر کشاورزی ایالت باواریای آلمان با اشاره به سفر به ایران در آینده نزدیک گفت: پرورش گاو‌های شیری و گوشتی، محصولات لبنی، فناوری آبیاری، فرآوری مواد غذایی، فرآوری گیاهان دارویی، ماشین‌آلات صنعتی و آموزش از جمله زمینه‌های مورد نظر برای همکاری است.

مسعود خوانساری در دیدار با وزیر کشاورزی ایالت باواریای آلمان با اشاره به توانمندی های ایران در بخش کشاورزی اظهار کرد: صنعت غذایی ایران توانسته در سال‌های گذشته رشد قابل‌توجهی به دست آورد و بسیاری از محصولات ما در این بخش صادر می شود. 
 وی افزود: ایران و آلمان می توانند در این ارتباط  با همکاری‌ و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در ایران محصولات کشاورزی صادرات محور تولید کنند. 
 خوانساری گفت: با ظرفیت‌های موجود در ایران و فناوری روز آلمان می‌توانیم  با فرآوری اصولی کالاهای صادراتی، تبدیل به قدرت  بدون رقیبی در بازار بزرگ منطقه خاورمیانه شویم. 
 هوبرت بیتلمایر وزیر کشاورزی ایالت باواریا نیز در این دیدار گفت: برای دستیابی به نتایج بهتر و توسعه همکاری‌ها با  ایران به زودی سفری به کشور شما خواهم داشت و در این زمینه با سر کونسول گری ایران دیداری داشته ام. 
 وی افزود: پرورش گاو‌های شیری و گوشتی، محصولات لبنی ، فناوری آبیاری، فرآوری مواد غذایی، فرآوری گیاهان دارویی، ماشین‌آلات صنعتی  آموزش می‌تواند از جمله زمینه‌های همکاری میان ایالت باواریا و ایران باشد. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.