محرومیت ۱۴۰ ناشر از حضور دربیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران

مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب تهران از محرومیت ۱۴۰ ناشر به دلیل تخلفات سال گذشته آن ها در نمایشگاه کتاب خبر داد.

محمدرضا توکل صدیقی مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری میزان در خصوص تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه ثبت ناشران نمایشگاه کتاب گفت: فعلا روزهای اولیه ثبت ناشران در نمایشگاه کتاب است و آمار دقیقی از تعداد ناشرانی که اسم خود را در سامانه به ثبت رسانده اند نداریم و تا هشتم اسفند ماه ناشران فرصت دارند که در سامانه ثبت نام کنند.
 وی افزود:  الان هیچ فیلتری برای ثبت نام ناشران وجود ندارد جز اینکه مجوز نشر معتبر داشته باشند . می توانند وارد سایت شوند و ثبت نام موقت داشته باشند و درخواست خود را نسبت به متراژ غرفه و سایر اطلاعاتی که در سایت خود بیان می کنند پس از آن کد رهگیری می گیرند و بعد از آن بررسی می شود. اگر واجد شرایط باشند با متراژ غرفه ای که استحقاق آن را دارند به آن ها داده می شود. 
 مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: برخی از  ناشران بر اساس رای هیات رسیدگی به تخلفات نمایشگاه کتاب سال قبل از ورود به نمایشگاه سال ۹۵ محروم هستند و نمی توانند حتی این ثبت نام موقت را انجام بدهند و وقتی وارد سایت می شوند به آنها اخطار داده می شود مگر آنکه  پیگیری کنند و موافقت وزارت ارشاد را جلب کنند. 
 صدیقی خاطر نشان کرد: نزدیک به ۱۴۰ ناشر هستند که نمی توانند ثبت نام کنند و این ناشران در طول سال تخلفات جدی داشته اند که موارد آن متعدد است از جمله فروش کتاب غیر مجاز، اهدای غرفه به ناشر دیگر و غیره…

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.