کشف میکروب‌های عجیب و غریب در اعماق زمین

محققان موفق به کشف یک گروه عجیب و غریب از میکروب‌ها شدند که در زیر سطح زمین رشد می‌کنند.

این میکروب‌ها که Hadesarchaea نام دارند، موجوداتی میکروسکوپی هستند که نیاز به هیچ اکسیژن یا نوری نداشته و در زیرزمین به وفور یافت می‌شوند.
یک تیم بین المللی از محققان شیوه زندگی این میکروب عجیب و غریب را که در حدود ۳.۲۱۹ کیلومتری عمق سطح زمین در یک معدن طلا در آفریقای جنوبی پیدا شده است را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
تیجس اتما و برت بیکر، که رهبری یک تیم از محققان دانشگاه تگزاس و دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل در آمریکا، دانشگاه اوپسالا در سوئد و دانشگاه برمن در آلمان را به عهده دارند، طبقه‌بندی‌های این میکروب جدید را در محیط‌های مختلف پیدا کرده‌اند.
آرکی باکتری‌ها موجودات میکروسکوپی زنده تک سلولی هستند که در حدود چهار دهه پیش توسط کارل وئز، یک زیست شناس آمریکایی کشف شده‌اند. مطالعات علمی بسیار کمی در مورد آرکی باکتری‌ها وجود دارد.
در پژوهش قبلی، محققان دریافتند که آرکی باکتری‌های دریایی می‌توانند اطلاعات زیادی را در مورد دمای اقیانوس ارائه کنند. لازم به ذکر است که آرکی باکتری‌های دریایی حدود ۲۰ درصد از حیات میکروبی زیر آب را تشکیل می‌دهند. آنها می‌توانند در جایی که حتی ذره‌ای از نور خورشید به آن نفوذ نمی‌کند، زنده بمانند.
توالی ژن چندین نمونه از Hadesarchaea نشان دهنده این است که چگونه میکروب‌ها بدون نور و اکسیژن زنده می‌مانند.
این کشف در مجله Nature Microbiology منتشر شده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.