فاطمه هاشمی رفسنجانی:مردم باید پرشورتر از همیشه پای صندوق های رای حاضر شوند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد که آنچه مردم می خواهند عاقبت اتفاق خواهد افتاد.

فاطمه هاشمی رفسنجانی در حاشیه نشست جایگاه زنان در فرایند توسعه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ( خراسگان ) با تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) با اشاره به درصد مشارکت زنان از ابتدای انقلاب تا کنون اظهار کرد: اگرچه درصد حضور زنان در عرصه های مختلف سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را می‌توان متناسب با رشد جمعیت توجیه کرد ،اما به شکل کلی میزان مشارکت زنان از پیش از زمان انقلاب تاکنون همچنان بر روی عدد ثابت ۱۲ تا ۱۳ ثابت باقی مانده است.
وی با اعتقاد به اینکه افزایش اعتماد به نفس زنان می‌تواند درصد مشارکت زنان در عرصه های مختلف را بهبود بخشد افزود: زنان باید وارد عرصه شوند و جایگاه خود را بازیابند. در انتخابات پیش رو بنا بود زنان سی درصد کرسی های مجلس شورای اسلامی را از آن خود کنند اما رد صلاحیت‌ها کار را برای حضور زنان و مشارکت ها در صحنه سیاسی دشوار کرد.
دبیر کل انجمن همبستگی زنان در عین حال گفت: با این وجود خوشبختانه در لیست ائتلاف ۹۴ گام دوم زنان ۲۷ درصد از لیست تهران را به خود اختصاص دادند و این جای بسی خرسندی است. در استان اصفهان دو بانوی خوش فکر و جوان در لیست ائتلافی اصلاح‌طلبان ، اعتدالیون و حامیان دولت قرار گرفتند. در کل کشور نیز وضعیت به نسبت رضایت بخش بوده است بنابراین زنان انتظار داریم زنان در این دوره اثرگذارتر ظاهر شوند.
عضو هیات موسس و شورای مرکزی با تاکید بر اینکه زنان با توجه به نقش اثرگذار خود در اجتماع باید پرشورتر از همیشه پای صندوق های رای حاضر شوند تصریح کرد: در کنار انسجام و وحدت مردم باید پرشور و با اشتیاق انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در یابند.
وی با بیان اینکه مردم همواره نقش خود را در قبال حاکمیت به خوبی ایفا کرده‌اند اضافه کرد:آنچه مردم می خواهند عاقبت اتفاق خواهد افتاد.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.