پیش بینی ۶۱۳۸ شعبه رای برای استان تهران/لزوم ارائه شناسنامه و کدملی برای رای دهندگان

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از پیش بینی شش هزار و ۱۳۸ شعبه رای برای حوزه های انتخابیه استان تهران در انتخابات فردا خبر داد و گفت: چهار هزارو۶۴۱ شعبه آن مربوط به حوزه انتخابیه تهران و یکهزار و ۴۹۷ شعبه نیز به پنج حوزه دیگر استان تعلق دارد.

سیدشهاب الدین چاوشی عصر پنجشنبه در نشست خبری خود در محل استانداری تهران برگزار شد افزود: از کل تعداد شعب رای استان تهران پنج هزار و ۶۹۷ شعبه ثابت و ۴۴۱ شعبه نیز سیار هستند. 
وی بیان کرد: در برخی مناطق پایتخت به دلیل وجود تراکم بالای آرا در انتخابات دو شعبه رای گیری در کنار یکدیگر قرارگرفته اند. 
معاون استاندار تهران از وجود ۳۵ شعبه رای برای اقلیت های مذهبی در حوزه انتخابیه تهران خبرداد و گفت: ۱۳ نامزد اقلیت های دینی فردا در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند. 
هشت میلیون و ۵۰۰ هزار واجدشرایط شرکت در انتخابات استان تهران
رئیس ستاد انتخابات استان تهران شمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات استان را حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: براساس آمار ثبت احوال استان تهران ۳۹۹ هزار و ۹۷۲ نفر در انتخابات فردا رای اولی هستند. 
وی از توزیع ۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزار تعرفه برگ رای در شعب استان تهران خبر داد و افزود: این تعرفه ها مربوط به هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است. 
الزم ارائه شناسنامه و کد ملی برای رای دهندگان
چاوشی با بیان اینکه دو هزار و ۳۰۷دستگاه احراز هویت الکترونیکی از سوی اداره کل ثبت احوال در سطح شعب استان تهران توزیع شده است، یادآور شد: برای شرکت در انتخابات همراه داشتن شناسنامه و ارائه شماره ملی(کد ملی) الزامی است. 
معاون استاندار تهران با اشاره به عملکرد این دستگاه ها گفت: امکان شرکت دوباره در انتخابات با وجود این دستگاه ها از بین می رود. 
فعالیت ادارات ثبت احوال تهران برای خدمت رسانی به مردم در روز انتخابات
چاوشی با بیان اینکه ادارات ثبت احوال مناطق شهر تهران به همراه ادارات ثبت احوال شهرستان های شمیرانات و شهرری امروز (پنجشنبه) تا ساعت ۲۰ به متقاضیان خدمت رسانی می کنند اظهار کرد: افراد فاقد شناسنامه یا کسانی که شماره ملی خود را نمی دانند می توانند با مراجعه به این ادارات در سریع ترین زمان ممکن شناسنامه یا شماره ملی خود را دریافت کنند. 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران خاطرنشان کرد: ادارات ثبت احوال مناطق شهر تهران و شهرستان های شمیرانات و شهرری فردا از آغاز انتخابات تا پایان رسمی این فرآیند باز هستند و به مردم خدمت رسانی می کنند.
درج کد انتخاباتی نامزدها ضروری نیست 
وی با اشاره به وجود شمار زیاد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران یادآور شد: اگرچه نوشتن کد انتخاباتی داوطلبان الزامی نیست اما به دلیل وجود تعدد نامزدها و امکان داشتن تشابه اسمی توصیه ما به شرکت کنندگان در انتخابات این است که علاوه بر اسم نامزدها کد انتخاباتی آنان نیز در برگه های رای درج شود. 
معاون استاندار تهران با بیان اینکه براساس ارزیابی های ما مشارکت مردم استان در انتخابات قابل توجه خواهد بود گفت: امیدواریم حماسه سیاسی موردنظر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری مبنی بر مشارکت حداکثری در انتخابات فردا رقم بخورد. 
چاوشی افزود: با وجود اینکه در این دوره از انتخابات، تبلیغات محیطی نامزدها نسبت به دوره های قبلی از کاهش برخوردار بود اما به نظر حجم تبلیغات به فضای مجازی منتقل شده بود. 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه براساس قانون فرآیند اخذ رای مردم از ساعت هشت صبح فردا تا ساعت شش عصر ادامه دارد خاطرنشان کرد: وزیر کشور براساس قانون می تواند در صورت درخواست فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه ساعات اخذ رای را تمدید کند که البته توصیه ما به مردم حضور در پای صندوق های رای در ساعات ابتدایی روز است. 
وی تاکید کرد: در صورتی هم که انتخابات تمدید نشود اعضای شعب موظف هستند فرآیند اخذ رای افرادی که در شعب حضور دارند را با وجود اینکه حتی چندین ساعت طول بکشد انجام دهند. 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به تایید صلاحیت یک هزار و ۲۶۹ نامزد انتخابات در حوزه های انتخابیه استان تهران تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۱۴۲ نامزد تاییدصلاحیت شده مربوط به حوزه انتخابیه تهران است. 
وی یادآور شد: با توجه به شمار بالای داوطلبان انتخابات و نیز واجدان شرایط در حوزه انتخابیه تهران، ممکن است شمارش آرا در این حوزه دو تا سه روز طول بکشد. 
چاوشی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال طولانی شدن زمان برگزاری انتخابات و فرآیند شمارش آرا در شهر تهران باید بتوانیم دلواپسی ها و دغدغه های خود را مدیریت کنیم زیرا در هیچ دوره ای شمار نامزدهای انتخابات در تهران به این میزان نبوده است. 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر شایعاتی درخصوص انتقال افرادی از شهرستان ها به تهران برای شرکت در انتخابات گفت: باید توجه کرد که این شایعات همواره در آستانه انتخابات مطرح می شود و این موضوع نیز برای بررسی به ستاد امنیت انتخابات استان تهران ارجاع شده و اگر این کار سازماندهی شده باشد به طور قطع از آن جلوگیری می شود. 
چاوشی در خصوص تهمت های مطرح شده به نامزدهای و فهرست های خاص داوطلبان نیز تاکید کرد: همه افرادی که صلاحیت آنان از سوی شورای نگهبان تایید شده از حقوق یکسانی در انتخابات برخوردارند و هرگونه شایعه پراکنی علیه آن ها عملی مجرمانه است که از قابلیت پیگیری از سوی دستگاه های مرتبط را دارد. 
وی با تاکید بر اینکه حفاظت و امنیت شعب برعهده نیروی انتظامی است خاطرنشان کرد: به تناسب نیاز شعب، نیروهای انتظامی کافی برای تامین امنیت آن ها پیش بینی شده است. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.