مقامات آمریکا مانع از سفر شماری از مسلمانان انگلیس به این کشور شدند

روزنامه گاردین روز چهارشنبه در گزارشی نوشت مقامات آمریکایی در هفته‌های اخیر بدون ارایه هیچ دلیل مشخصی مانع از سفر شماری از مسلمانان انگلیس به خاک این کشور شده‌اند.

روزنامه گاردین درباره این باره نوشت: اخیرا یک خانواده یازده نفر مسلمان انگلیسی از فرودگاه گاتویک لندن قصد سفر به لس آنجلس داشتند که به رغم داشتن بلیت، اجازه ورود به داخل هواپیما به آن‌ها داده نشد.
گاردین نوشت: «استیلا کریسی» نماینده پارلمانی حزب کارگر متعاقب بروز این مساله، در نامه‌ای به دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس این اقدام آمریکایی‌ها را به چالش کشیده است.
به نوشته گاردین، استیلا کریسی در این نامه گفته است که از افزایش شمار مسلمانانی که می‌گویند که با چنین تجربه مشابهی در هفته‌های اخیر مواجه شده‌اند، نگران است.
این روزنامه افزود: این نماینده پارلمان انگلیس با اشاره به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ»، هشدار داده است که عدم ارایه اطلاعات از سوی مقامات آمریکایی (در ارتباط با مسایل یاد شده) سبب خشم جوامع مسلمان در انگلیس خواهد شد.
گاردین اضافه کرد: «محمد طارق محمود» که به همراه برادرش و ۹ فرزندش قصد رفتن به آمریکا داشت، می‌گوید: آن‌ها بدون هیچ گونه توضیحی در آخرین دقیقه، پرواز ما را به آمریکا لغو کردند.
این روزنامه نوشت: محمد طارق محمود که ساکن شمال شرقی لندن است، می‌گوید: «دلیل این اقدام آشکار است. این اتفاق به دلیل حملات اخیر در آمریکا بوده است. آن‌ها فکر می‌کنند که هر مسلمانی می‌تواند یک تهدید باشد.»
گاردین افزود: «اجمل منصور» یک امام جماعت و خطیب ساکن شهر بریستول نیز گفته است که او نیز در هفدهم دسامبر گذشته در جریان پرواز به نیویورک، تجربه مشابهی داشته و مانع از سفر شدند.
این روزنامه افزود: «اجمل منصور» در یک یادداشت در صفحه فیسبوک خود، با اشاره به عصبانیتش پس از اقدام صورت گرفته، نوشت: «این حق آمریکا است که ویزا صادر کند و یا نکند و این مساله را درک می‌کنم. اما به هر حال بدون هیچ دلیلی و با حرکت غیرمنطقی، سبب عصبانی شدن مردم عادی گردیدن، حرکتی رو به جلو شمرده نمی شود.»
گاردین افزود: سخنگوی نخست وزیری انگلیس گفته است که دیوید کامرون این مساله را پس از دریافت نامه «استیلا کریسی» نماینده پارلمان، مورد توجه قرار داده و در وقت مقتضی به آن پاسخ خواهد داد.
این روزنامه نوشت: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس پیشتر سخنان دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه، در مورد جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا را اظهاراتی، «احمقانه، تفرقه برانگیز و اشتباه» توصیف کرده است.
گاردین افزود: سفارت آمریکا در لندن نیز در مورد این مساله تاکنون پاسخی نداده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.