کنگره: کری نمی‌تواند معافیت‌های جدیدی را به ایران اعطا کند

اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد شدید از نامه وزیر خارجه این کشور به همتای ایرانی خود اعلام کردند که قانون مصوب کنگره بدون ابهام بوده و دولت نمی‌تواند در مقابل محدودیت‌های جدید، معافیت‌های جدید را به ایران بدهد.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به نامه جان کری، وزیر خارجه آمریکا به همتای ایرانی خود مبنی بر اینکه ایالات متحده در مقابل محدودیت‌های جدید مسافرتی، می‌تواند معافیت‌های جدیدی را برای افراد خارجی که که در حال تجارت با ایران هستند اختصاص دهد، به شدت انتقاد کرد.
مایکل مک‌کل، رئیس کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای گفت: «اعطای امتیاز کاپیتولاسیون این دولت (آمریکا) به ایران ادامه یافته و به جاهای جدید کشیده شده است. دولت ما همانند رژیم ایران عمل نمی‌کند و وزیر خارجه آمریکا نمی‌تواند قانون اساسی را از پنجره به بیرون بیاندازد. ایران بزرگترین دولت حامی تروریسم اسلامی در جهان است و پیام ما واضح است: تا زمانی که شبکه‌های ترور را تغذیه کنید، افراد مرتبط با کشور شما اجازه نخواهند یافتند بدون بررسی‌های دقیق وارد کشور ما شوند».
مایک پومپئو، یکی دیگر از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در نامه‌ای خطاب به کری گفت: «اعطای معافیت در مقابل محدودیت‌های جدید اعمال شده بر ورود بدون ویزا به خاک آمریکا به کسانی که به ایران مسافرت کرده و یا شهروند این کشور باشند، شهروندان ایالت متحده را در خطر قرار می‌دهد».
یک روز پیشتر نیز کوین مک‌کارتی، دومین عضو ارشد جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان در سخنانی تأکید کرد که این قانون «مبهم نبوده» و به کری اجازه ارائه معافیت‌های جدید به ایران را نمی‌دهد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.