چین قدرت نظامی خود را به رخ آمریکا کشید

تازه ترین گزارش ها حاکی است که با بالا گرفتن تنش ها میان چین و آمریکا در دریای جنوبی، پکن درصدد استفاده از کشتی های مدل جدید موشک انداز است که از قابلیت و توانایی بالای رزمی برخوردارند.

در حالی که چند روز قبل مسوولان آمریکایی اعلام کردند چین در حال نظامی کردن دریای جنوبی است، نیروی دریایی این کشور از به خدمت گرفتن انواع مدل های کشتی موشک انداز خبر داده است.
کشتی جدیدی که در اختیار نیروی دریایی این کشور قرار گرفته و روزنامه ارتش چین (آرمی دیلی) نیز آن را مورد تایید قرار داده، کشتی «شیانگ تان» است.
این نشریه خاطرنشان می کند که کشتی مذکور یکی از ۲۲ نوع مدل کشتی است که نیروی دریایی آن را در اختیار دارد.
گفته می شود، این کشتی چهار هزار تنی مجهز به سامانه های راداری ردیابی و شناسایی پیشرفته است و می تواند موشک های ضد جنگنده ها را با خود حمل کند.
ارتش چین پس از آنکه تنش ها در مناطق مختلف اطراف این کشور از جمله دریاهای شرقی و جنوبی شدت گرفت هزینه ساخت تسلیحات را افزایش داده است.
چین سال گذشته میلادی (۲۰۱۵) بودجه ارتش خود را به نسبت یک سال قبل از آن با ۱۰ درصد رشد به ۱۴۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار رساند.
وزارت دفاع چین دیروز با انتشار بیانیه ای از تقویت قدرت نظامی این کشور دفاع کرد و برخلاف آنچه غربی ها می گویند، تاکید کرد که علت اصلی تشدید تنش ها در منطقه واشنگتن است و آمریکا در حال نظامی کردن دریای جنوبی است.
«وو چیان» سخنگوی وزارت دفاع هم در گفت و گویی با خبرنگاران در پکن گفت: آنکه در حال نظامی گری و پیشبرد این فرایند در دریای جنوبی است، آمریکاست.
وی افزود: درحالی که آمریکا در حال دامن زدن به ابعاد نظامی موضوع در دریای جنوبی است، چین چاره ای به جز استقرار تاسیسات دفاعی در مناطق و جزایر تحت حاکمیت خود ندارد.
به تازگی اعلام شده که چین آتشبارهای ضد جنگنده خود را در جزایر «وودی» در مجمع الجزایر «پاراسل» در دریای جنوبی مستقر کرده است، جایی که این کشور بر سر مالکیت آن با برخی همسایگان اختلاف دارد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.