هدف سفر رئیس جمهوری سوئیس به ایران، تعمیق روابط اقتصادی است

«یوهان اشنایدر آمان» رئیس جمهوری کنفدراسیون سوئیس با هدف تعمیق روابط تجاری با ایران در راس هیاتی اقتصادی به ایران سفر کرد.

تارنمای فرانسوی زبان رادیو تلویزیون سوئیس «ار تی اس» نوشت: اشنایدر روز جمعه (دیروز) برای سفری دو روزه به منظور تعمیق روابط با جمهوری اسلامی و افزایش تبادلات تجاری میان دو کشور، وارد تهران شد.
وی که در بدو ورود مورد استقبال وزیر صنعت و معدن ایران قرار گرفت، امروز (شنبه) با رئیس جمهوری ایران و شماری از وزیران دیدار خواهد کرد. وی صبح یکشنبه در مورد سیاست اقتصادی در دانشگاه تهران سخنرانی خواهد کرد.
به دلیل رابطه تنگاتنگ سیاست و اقتصاد در ایران، دیدار این مقام دولت سوئیس از ایران می تواند نقشی تسهیل کننده در فعالیت شرکت های سوئیسی ایفا کند.
یک هیات اقتصادی و علمی ۴۰ نفره، رئیس جمهوری سوئیس را در سفر به تهران همراهی می کنند و می توانند از این سفر برای برقراری ارتباط با مقامات محلی و فعالان صنایع مختلف بهره ببرند. 
بازار ایران با جمعیت ۸۰ میلیون نفری، فرصتی برای همه بخش ها محسوب می شود.
«فیلیپ ولتی» رئیس اتاق بازرگانی سوئیس- ایران و سفیر سابق سوئیس در تهران، پیشتر در مورد این سفر گفته بود: آنچه حائز اهمیت بوده، ارزش این سفر است. مساله مهم، تجدید ارتباط با ایران در سطح صنعتی و نیز در سطح مقامات است. این سفر در زمان خوبی صورت گرفته است.
شورای فدرال سوئیس پیشتر با اعلام لغو تحریم های هسته ای علیه ایران، عنوان کرده بود: سوئیس همیشه از روند مذاکره و اجرای توافق هسته ای حمایت کرده است. شورای فدرال اطمینان دارد که اجرای توافق هسته ای و برداشتن تحریم های بین المللی، مراودات سیاسی و اقتصادی با ایران را افزایش می دهد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.