نگرانی امنیتی وجود ندارد/ هلاکت یک تیم تروریستی در غرب کشور

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه یکی از امن‌ترین انتخابات کشور را پشت سر می گذاریم، گفت: امروز یک تیم تروریستی در منطقه سومار در غرب کشور از مرز عبور کرد که به کمین افتاد.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امنیت انتخابات تا این لحظه با همکاری مردم شریف کشور، نامزدها و تلاش همه دست اندرکاران و شورای تامین استانها به طور کامل برقرار بوده است.
وی افزود: هیچ حادثه امنیتی در کشور نداشته ایم؛ تنها در چند شهر تجمعاتی در مقابل فرمانداری صورت گرفت. سیاست وزارت کشور بر این اساس بود که با مدیریت موضوع و استفاده از ظرفیت کاندیداها، اقدامات لازم صورت بگیرد تا منجر به ایجاد تنش بین هواداران نامزدها نشود.
معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه یکی از امن ترین انتخابات کشور را پشت سر می گذاریم، تصریح کرد: امروز صبح در منطقه سومار در غرب کشور یک تیم تروریستی قصد عبور از مرز را داشت که با هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی به کمین افتادند و هر دو نفر به هلاکت رسیدند.
وی ادامه داد: بررسی هویت به هلاکت رسیدگان در حال بررسی است اما قطعا آنها هدف تروریستی داشتند؛ در این تردیدی نداریم.
وی با بیان اینکه امروز برخی شبکه های مجازی اعلام شده بود که برخی افراد اعلام جشن کرده اند، گفت: بلافاصله این موضوع پیگیری شد و کاندیداهای مربوطه تکذیبیه صادر کردند.
ذوالفقاری گفت: اگر کاندیدایی قصد برگزاری جشن داشته باشد از نظر قانونی باید در منطقه و مکانی مشخص و بسته باشد و با هماهنگی قبلی صورت بگیرد.
وی گفت: اگر به صورت غیر منظم اقدامی صورت بگیرد چه بسا در برخی از مناطق که بحث قومی داریم زمینه درگیری و تنش ایجاد شود.
معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه اگر افراد غیرمسئول در فضای مجازی اعلام زمان و مکان خاصی برای جشن داشتند غیر واقعی است، افزود: نیروی انتظامی موظف شده بر اساس وظایف ذاتی خود نسبت به برقراری نظم و امنیت اقدام کند.
وی تصریح کرد: تاکید شده است به صورت غیرمتعارف اقدامی صورت نگیرد. تصمیماتی که گرفته بودند مبتنی بر این نیست که اگر افراد شادی خودجوش داشته باشند برخورد فیزیکی در دستور کار باشد اما نباید مزاحمتی برای مردم ایجاد شود.
معاون امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: وضعیت عادی است و نگرانی امنیتی وجود ندارد گفت:  اگر برخی بنا دارند جشنی داشته باشد حتما باید اعلام کنند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از کاندیداها برای جلوگیری از جشن رسما اطلاعیه دادند و برخی هم در مساجد، مراسم شکرگزاری به جا آوردند.
معاون امنیتی وزیر کشوردر ادامه در خصوص وجود مشکلات در برخی از حوزه ها که اسامی اعلام شده در آنها اصلاح شده است، خاطرنشان کرد: خیر، مشکلی بوجود نیامد؛ زیرا بلافاصله اطلاع رسانی شد.
ذوالفقاری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا برخی از صندوق ها در استانها باطل شده اند، خاطرنشان کرد: اینها گمانه زنی بود. صندوقی باطل نشده و جای نگرانی نیست؛ اطلاع دقیقی از ابطال صندوق ها وجود ندارد، در برخی استانها مشکل دسترسی به سیستم بوده که حل شده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.