آمریکا فهرست گروه های مخالف سوریه موافق آتش بس را به روسیه اعلام کرد

یک خبرگزاری روسیه اعلام کرد، آمریکا فهرستی از گروهای مخالف دولت سوریه که آتش بس را پذیرفته اند، تهیه کرده و آن را در اختیار روسیه قرار داده است

خبرگزاری اینترفاکس اعلام کرد: آمریکا فهرستی از ۶۹ گروه مسلح معارض سوری را که با اتش بس در سوریه موافقت کرده اند، به «مرکز هماهنگی آتش بس در سوریه» مستقر در پایگاه هوایی حمیمم روسیه در سوریه تحویل 
داد.
این افراد از طریق کمیته ملی مذاکرات ائتلاف ملی مخالفان سوریه یا بطور مستقیم با تماس با آمریکا پایبندی خود را به آتش بس در سوریه اعلام کرده اند.
این اطلاعات در زمان حاضر توسط «مرکز هماهنگی آتش بس در سوریه» مستقر در پایگاه هوایی حمیمم روسیه تجزیه و تحلیل و بررسی می شود.
روسیه همچنین موافقت ۱۷ گروه مسلح از مخالفان میانه رو دولت سوریه را با شرایط آتش بس دریافت کرده است. 
علاوه بر ان با وساطت و میانجی گری روسیه ،قرارداد آشتی و ترک مخاصمه سران ۳۵ منطقه سوریه با ارتش این کشور امضا شده است. در نتیجه این قراردادها بخش عمده گروه های مسلح معارضان این مناطق را ترک کرده و بخشی از واحدهای این گروه ها نیز گروه های دفاع محلی برای مقابله با تروریست ها تشکیل داده اند.
در زمان حاضر در این مناطق نهادهای مدیریت محلی ایجاد و تاسیسات حیاتی و ارتباطی بازسازی می شود و کمک های انسانی در اختیار ساکنان محلی قرار می گیرد.
آتش بس در سوریه با توافق روسیه و آمریکا از بامداد دیروز (شنبه) به اجرا در آمده است و گروه های معارض مسلح و دولت سوریه متعهد به پایبندی به آتش بس و ترک مخاصمه شده اند. 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.