ایتالیایی ها برای تولید انرژی از زباله در قزوین سرمایه گذاری می کنند

مدیر کنفدراسیون صنایع ایتالیا و از مدیران حوزه معدن و انرژی این کشور از سرمایه گذاری فعالان اقتصادی کشور خود در زمینه تولید انرژی (برق) از زباله در قزوین خبر داد.

جوزپه وندیتی (Giuseppe Venditti) عصر دوشنبه در نشست با مدیران اجرایی حوزه اقتصاد استان قزوین که به ریاست معاونان اقتصادی و عمرانی استاندار برگزار شد، افزود: اجرای این طرح که در زمینه بازیافت است به تحقق ایده شهری پاک با استفاده از فناوری های حوزه محیط زیست کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه این طرح به نسل های آینده کمک می کند تا محیط زیست بهتری داشته باشند، اظهار امیدواری کرد: با پیگیری سرمایه گذاران ایتالیایی و همکاری مدیران اجرایی قزوین، طرح تولید انرژی از زباله به زودی عملیاتی شود.
وندیتی با اظهار شادمانی بابت حضور خود در ایران، تاکید کرد: در این کشور هیچ احساس تنهایی نداریم و همواره فکر می کنیم که در وطن خود هستیم.
مدیر کنفدراسیون صنایع ایتالیا در ادامه با تبریک به اجرایی شدن برجام، اظهار کرد: در دوره پسابرجام بسیاری از کشورها برای آغاز همکاری های اقتصادی خود با ایران اعلام آمادگی کرده اند اما ایتالیا قبل از این زمان نیز همواره نگاه مثبتی به روابط همه جانبه با این کشور داشته است.
وی اظهار امیدواری کرد که همکاری های اقتصادی بین ایتالیا و ایران وارد حوزه های عملیاتی شده و توافق نامه های صورت گرفته بین دو طرف اجرایی شود.
وندیتی در ادامه با اشاره به سفر دکتر روحانی به ایتالیا و دیدارش با رئیس جمهوری در رم، گفت: روابط دو کشور با یکدیگر علاوه بر انگیزه های اقتصادی، از جنسی دوستانه نیز برخوردار است.
این مسئول ایتالیایی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم روابط میان دو کشور علاوه بر بخش های اقتصادی در زمینه های دیگر از جمله فرهنگی نیز گسترش یابد.
در این نشست در خصوص جذب هزینه های مالی جهت خرید دستگاه زباله سوز و تولید کننده برق از طریق تامین خارجی (فاینانس) و استقرار آن در مجتمع دفن زباله محمد آباد قزوین، بحث و گفت و گو شد.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.