واکنش رهبری به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا: آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید/ من به اروپایی‌ها هم اعتماد ندارم

رهبر انقلاب با بیان اینکه از روز اول بارها گفتم به آمریکا اعتماد نکنید، تاکید کردند: من به این ۳ کشور اروپایی هم اعتماد ندارم.

آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز به‌مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، با حضور در دانشگاه فرهنگیان، در دو دیدار جداگانه، در جمع مسئولان وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان و در اجتماع اساتید،‌ کارکنان و دانشجو معلمان این دانشگاه سخنرانی کردند.
گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار که در بخش پیامکی این پایگاه منتشر شده، به شرح زیر است:
* دیشب شنیدید رئیس‌جمهور آمریکا حرف‌های سخیف و سبکی زد. شاید بیش از ۱۰ دروغ در حرف‌های او بود. هم نظام را تهدید کرد، هم ملت را که چنین و چنان می‌کنم.
* بنده از طرف ملت ایران می‌گویم: آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید.
* آن‌چه اتفاق افتاده، یعنی رفتار زشت و سخیف رئیس‌جمهور آمریکا خلاف انتظار ما نیست. این رفتار در دوران رؤسای جمهور قبل هم وجود داشت و در هر دوره‌ای یک‌جور بوده است.
* ملت ایران با قدرت ایستاده و آن [رؤسای جمهور] قبلی مُردند و استخوان‎هایشان هم پوسید و جمهوری اسلامی همچنان هست. این آقا هم خاک خواهد شد و بدنش خوراک مار و مور می‌شود و جمهوری اسلامی همچنان خواهد ایستاد.
* از روز اول بارها گفتم به آمریکا اعتماد نکنید. گفتم اگر می‌خواهید قرارداد ببندید، تضمین لازم را بگیرید و بعد ببندید. یکی از شروطی که گفتم این بود که رئیس‌جمهور آمریکا باید امضا کند. مسئولین محترم زحمت کشیدند و عرق ریختند و خب، نتوانستند. دو سال و نیم است که ما در حال انجام این قرارداد هستیم و حالا این مردک می‌گوید من قبول ندارم.
* مسئولین کشور در امتحان بزرگی هستند که آیا عزت ملت را حفظ خواهند کرد یا نه؟ گفته می‌شود با ۳ کشور اروپایی ادامه می‌دهیم. من به این ۳ کشور هم اعتماد ندارم؛ به این‌ها هم اعتماد نکنید. اگر می‌خواهید قرارداد بگذارید، تضمین عملی بگیریم و الا این‌ها همان کار آمریکا را خواهند کرد. اگر نتوانستید تضمین قطعی بگیرید، دیگر نمی‌شود برجام را ادامه داد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.