اینترنت موبایل؛ بیشترین اتصالات کاربران ایرانی/ نیمی از کاربران روزانه یک ساعت در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانند

رئیس شورای عالی فضای مجازی از فعال بودن ۱۱۴ شبکه اجتماعی سرگرمی محور در کشور و آنها است، خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابوالحسن فیروزآبادی افزود: بیش از ۱۱۴ شبکه اجتماعی فعال در کشور بر حوزه سرگرمی متمرکز شده، بنابراین ضروری است برای مدیریت فضای مجازی تحولی ایجاد شود.
قائم مقام وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآوری کرد فضای مجازی ۴ کارکرد ارتباطی، اطلاعاتی، خدماتی و سرگرمی دارد.
فیروزآبادی گفت: بیش از ۵۰ درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی روزانه بیش از یک ساعت وقت خود را در این شبکه‌ها می‌گذرانند.
وی افزود: اکنون بیش از ۲۲ میلیون گوشی هوشمند در کشور وجود دارد که ضرورت تامل و تدبیر برای مدیریت فرهنگی را در حوزه فضای مجازی دوچندان می‌کند.
وی فضای مجازی را نوپا، مبهم، پیچیده و در حال تکمیل دانست و گفت: همانگونه که فناوری، خود را به بشر امروز تحمیل کرده، فضای مجازی نیز جایگاه خود را به عنوان یک ضرورت بی بدیل یافته است.
فیروزآبادی ادامه داد: مدیریت فضای مجازی به معنای محدود کردن آن نیست زیرا به دلیل قابلیت‌های این فناوری نمی‌توان آن را محدود کرد بلکه باید به سوی مدیریت اجتماعی و فرهنگی این فضا پیش رفت.
به گفته او، «در حوزه فضای مجازی، باید سازمان‌هایی مانند بهزیستی و آموزش و پرورش پیوست‌هایی را تدوین و اجرا کنند».
وی افزود: انسان امروز به اوقات فراغت نیاز دارد اما این مساله باید به گونه‌ای مدیریت شود که وقت‌های مفید جامعه فقط به کارکرد سرگرمی در شبکه‌های اجتماعی منحصر نشود.
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآوری کرد: از پارسال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکرد رصد و تحقیق در فضای مجازی به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و قرار شد سازمان بهزیستی کشور در همین زمینه با توجه به دانش کارشناسان متخصص خود درحوزه‌های پیشگیری اقدام‌هایی را تدوین کنند.
وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتبار مشخصی برای موضوع آسیب‌های اجتماعی نوپدید و شبکه‌های اجتماعی اختصاص داده شد که انتظار داریم به شکل متمرکز برای رصد فضای مجازی و تحقیق در حوزه‌های مرتبط هزینه شود.
به گزارش سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور، اینترنت موبایل در صدر اتصالات ایرانی‌هاست.
در گزارش ضریب نفوذ اینترنت در ایران، بیشترین اتصالات کاربران ایرانی مربوط به اینترنت موبایل است و پس از آن اینترنت ADSL بیشترین کاربر را در کشور به خود اختصاص داده است.
بر این اساس، ضریب نفوذ اینترنت ADSL در کشور به ۲۲.۰۷ درصد رسیده و شمار کاربران این فناوری، ۱۶ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۵۳ کاربر و تعداد مشترکان آن ۶ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۸۲۱ مشترک اعلام شده است.
همچنین ضریب نفوذ اینترنت موبایل با توسعه ۳G در کشور به ۳۸.۶۷ درصد رسیده و ۲۹ میلیون و ۵۸ هزار و ۷۱۹ ایرانی با موبایل خود به اینترنت متصل می‌شوند.
برآوردها از سایر شاخص‌های اتصالات در کشور نشان می‌دهد همچنان ۶ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۶۰ نفر در ایران از طریق اینترنت دایل آپ متصل می‌شوند و ضریب نفوذ این فناوری قدیمی با احتساب سه میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۸۰ مشترک، ۹.۲۳ درصد است.
در این ارزیابی‌ها، ضریب نفوذ اینترنت وایمکس ۴.۰۳ درصد برآورد شده و سه میلیون و ۲۸ هزار و ۳۹۸ نفر از طریق این فناوری به شبکه اینترنت متصل می‌شوند. شمار مشترکان اینترنت وایمکس نیز یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۳۵۹ مشترک اعلام شده است.
در شاخص اتصال اینترنت از طریق فناوری فیبر نیز ۶ میلیون و ۱۰۶ هزار کاربر در ایران وجود دارد و ضریب نفوذ این فناوری با احتساب دو میلیون و ۶۵۶ هزار کاربر، ۸.۱۳ درصد برآورد می‌شود.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.