تغییرات «میدون» در فصل جدید/ «دیجیتال مارکتینگ» پررنگ‌تر می‌شود

علیرضا یونچی داور مسابقه کارآفرینی و تلویزیونی «میدون» ویژگی‌های این مسابقه در فصل جدید را تشریح کرد.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از مهر، علیرضا یونچی داور مسابقه کارآفرینی «میدون» که از سری اول این رقابت به ارزیابی طرح‌ها و کسب و کارهای جوانان کارآفرین پرداخته است، درباره تغییرات جدید این برنامه عنوان کرد: در فصل دوم این مسابقه قرار بر این است که نگاه فنی‌تر و تخصصی‌تری داشته باشیم. هرچند که در فصل اول نیز چنین نگاهی حاکم بود اما در سری جدید «میدون»، قشر روستانشین کشورمان سهم بیشتری از برنامه برای معرفی کسب و کارهای خود دارند. همچنین به کسب و کارها و سرمایه‌های کوچک بهای بیشتری داده می‌شود و تعدادشان در مسابقه افزایش یافته است.

وی افزود: از سویی دیگر به بحث دیجیتال مارکتینگ و فناوری آی. تی نیز پررنگ‌تر پرداخته می‌شود که به نظرم مجموع اینها تغییرات مطلوبی است که برنامه به آن نیاز داشت.

این کارشناس درباره ملاک‌های داوری و سوالاتی که هریک از داوران بعد از ارائه طرح‌های شرکت کنندگان مطرح می‌کنند نیز بیان کرد: اگرچه هریک از داوران تخصص خاصی دارند اما عمدتاً با کسب و کارهای مختلفی در سال‌های فعالیت خود سروکار داشته‌اند و بنابراین نسبت به موضوعات مختلف اشراف نسبی دارند. ما هم پیش از برنامه گاهی سوالات را با یکدیگر هماهنگ می‌کنیم و معمولاً این سوالات درباره کسب و کارها مشترک هست و به استانداردهای لازم برای موفق بودن برمی‌گردد. همچنین باید در نظر داشت که محاوره و عامه پسندی را نیز باید در این برنامه اقتصادی لحاظ کرد تا برای مخاطبانی که قصد دارند کسب و کار مشابهی راه بیاندازند نیز این نظرات مفید و کاربردی باشد.

یونچی با اشاره به اینکه همه متقاضیان حضور در «میدون» ایده پردازان پیشرفت اقتصادی هستند، توضیح داد: بیش از ۵ هزار نفر متقاضی حضور در برنامه «میدون» هستند و می‌توان گفت همه آنها به طور مشترک به دنبال یک راه جدید و نو برای پیشرفت و درآمدزایی هستند اما ما از بین آنها بهترین کسب و کارها را که هم قابلیت طرح در برنامه داشته و هم برای عموم موثر و مناسب باشد، انتخاب می‌کنیم.

این داور مسابقه «میدون» درباره شوخ طبعی‌های خود در برنامه، نیز عنوان کرد: شخصیت من به طور کلی شوخ طبع است و از طرف دیگر اگر نظری هم داشته باشم صریح بیان می‌کنم. لذت می‌برم از اینکه لبخندی بر لبان شرکت کنندگان یا مردم بنشیند و فکر می‌کنم لبخند بزرگترین هدیه‌ای است که می‌توان به مردم به ویژه در این روزها هدیه داد و نباید آن را دریغ کرد.

یونچی در پایان اظهار کرد: «میدون» برای بخشی از جامعه ایجاد امید کرده است. خوشبختانه در فضاهای بیرونی بازخوردهای خوبی را از بینندگان برنامه دریافت می‌کنیم. اینکه موضوعات اقتصادی در قالب کسب و کارهای کوچک مطرح شود، اتفاق خوبی است و برای ما همین خروجی و نتیجه اهمیت زیادی دارد. و در یک کلام ارائه راهکارهایی برای رونق کسب و کارهای کوچک و خانگی در شرایط کنونی یک نیاز است که این مسابقه به آن توجه دارد.

مسابقه تلویزیونی «میدون» به تهیه کنندگی سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست. این برنامه پنجشنبه و جمعه شب‌های هر هفته بعد از اخبار شبانگاهی شبکه سه پخش می‌شود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.