کانادا «هوآوی» را تحریم می‌کند؟

رهبر حزب اپوزیسیون کانادا در بیانیه‌ای پیش از انتخابات احتمالی در پاییز گفت، یک دولت محافظه‌کار در کانادا هوآوی را از ایجاد نسل ۵ اینترنت در کشور منع می‌کند.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از ایسنا، کانادا آخرین کشور در میان متحدان اشتراک گذاری اطلاعات موسوم به “پنج چشم” در کنار استرالیا، نیوزیلند و انگلیس است که توسعه شبکه اینترنت نسل ۵ از سوی کمپانی بزرگ چینی هوآوی را رد نکرده اما با فشارهای فزاینده از سوی دیگر عضو گروه “پنج چشم” یعنی آمریکا برای ممنوع‌الفعالیت کردن این کمپانی روبه‌روست.

“ارین اوتول”، رهبر اپوزیسیون محافظه‌کار کانادا همچنین خواسته تا جاستین ترودو، نخست وزیر از حزب لیبرال بابت ناکامی در روند تست کرونا در کشور مسئول شناخته شود.

وی گفت: لیبرال‌های ترودو چندین ماه است که با امتناع از تایید سایر روش‌های تست گیری و با وجود اینکه سایر متحدان چنین تست‌هایی را دارند، چنین بهم ریختگی‌ای در کشور ایجاد کرده است. سایر کشورهای متحد از روش‌های دیگر تست کرونا که بسیار سریعتر عمل می‌کند، استفاده می‌کنند.

مقام‌های کانادا بر ضرورت استراتژی تست گیری متنوع‌تر اذعان داشته‌اند اما با گذشته بیش از هفت ماه از این پاندمی، اداره بهداشت کانادا هنوز وسایل جدید تست را تایید نکرده است.

تا روز پنجشنبه، تعداد موارد کروناویروس در کانادا با ۹۱۹۹ مورد مرگ مربتط، از مرز ۱۴۰ هزار نفر گذشت.

دولت لیبرال کانادا قرار است برنامه بلندمدت احیای اقتصادی ناشی از کروناویروس را از طریق یک سخنرانی در ۲۳ سپتامبر اعلام کند. سپس این برنامه به رای گذاشته می‌شود و انتخابات پاییز در صورتی برگزار می‌شود که طرح ترودو رای اعتماد نیاورد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.