مهاجرت معکوس درپی افزایش هزینه‌های زندگی در کانادا

حربه پذیرش بی‌رویه مهاجران که دولت جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا از آن به عنوان سلاحی برای مقابله با پیری جمعیت و همچنین کمک به رشد اقتصادی این کشور استفاده می‌کرد، اکنون به دلیل هزینه‌های بالای زندگی و معیشت در این کشور، موجب شکل گرفتن پدیده مهاجرت معکوس در این کشور شده است.

سازمان آمار کانادا چندی پیش اعلام کرد که سیاست‌های دولت ترودو در زمینه پذیرش مهاجران باعث شد تا کانادا در سال جاری بیشترین نرخ رشد جمعیت خود را در طول ۶ دهه گذشته تجربه کند اما اکنون معکوس شدن این روند به تدریج در حال شکل‌گیری است.

بر اساس داده‌های رسمی، در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۳ حدود ۴۲ هزار نفر کانادا را ترک کرده‌اند این در حالی است که در سال‌های۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نیز به ترتیب ۸۵ هزار و ۹۲۱ نفر و ۹۳ هزار و ۸۱۸ نفر این کشور را ترک کرده بودند.

بر اساس گزارش اخیر مؤسسه شهروندی کانادا (ICC) که در زمینه حمایت از مهاجران فعالیت می‌کند، نرخ مهاجرانی که کانادا را ترک می‌کنند در سال ۲۰۱۹ به بالاترین میزان در ۲ دهه گذشته رسید و پس از آن در حالی که این تعداد در طول دوره‌های قرنطینه‌های همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ کاهش یافته بود، داده‌های جدیدی که سازمان آمار کانادا منتشر کرده نشان می‌دهد که نرخ مهاجرانی که این کشور را ترک می‌کنند، بار دیگر در حال افزایش است.

به نوشته رویترز، پدیده مهاجرت معکوس برای کشوری مانند کانادا که برنامه‌های خود را بر پایه سیاست ورود مهاجران تنظیم می‌کند، دولت ترودو را با چالشی جدی مواجه کرده است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.