آلودگی هوای پایتخت بیشتر شد

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون نسبت به روز گذشته با ۲۴عدد افزایش بر روی عدد ۱۵۷ قرار گرفته است.

محمد رستگاری روز سه‌شنبه افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، کیفیت هوای تهران همچنان ناسالم است.
وی با اشاره به افزایش ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون از ۶۶ به ۸۷ از روز گذشته تا به امروز گفت: میزان غلظت منواکسید کربن نیز در این مدت از ۴۶ به ۳۹ کاهش یافته است.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران بیان کرد: ایستگاه‌های پارک شکوفه با شاخص کیفی ۱۷۵، سوهانک با ۱۷۴ و صدر با ۱۷۲ آلوده‌ترین نقاط و ایستگاه گلبرگ با شاخص عددی ۱۲۸ سالم‌ترین نقطه شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.
بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم ( زرد )، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، کیفیت هوای تهران در دو روز گذشته نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.
بالا بودن آلودگی هوای پایتخت در هفته جاری موجب شد تا جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شود که تعطیلی زنگ ورزش در تمامی مدارس تهران، برگزارنشدن مسابقات ورزشی در فضای باز از جمله رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در پایتخت، ممنوعیت فروش مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک و ممنوعیت فعالیت معادن شن و ماسه و واحدهای آلاینده صنعتی استان تهران تا پایان هفته از جمله مصوبات این کمیته بود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.