افتتاح ۵۰۹ هزار واحد مسکن مهر و مسکن ملی با حضور رئیس جمهور

مراسم آغاز بهره برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی که مربوط به مسکن ملی و مسکن مهر است امروز برگزار می‌شود.

امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر کل مسکن مهر استان تهران پرونده مسکن مهر در استان تهران بسته می‌شود.

براساس این گزارش ۱۰۰ هزار و ۲۱۱ واحد پروژه مسکن مهر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و ۳۸ هزار و۵۲۶ واحد مسکن مهر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۹۵ هزار و ۷۴۵ واحد مسکن مهر در پرند و ۸۴ هزار و ۱۲۸ واحد مسکن مهر در پردیس و ۳ هزار و ۹۳ واحد مسکن مهر در اندیشه به بهره برداری می‌رسد که بر این اساس در مجموع ۳۲۱ هزار و۷۰۳ واحد مسکن مهر در کل استان تهران افتتاح می‌شود.

همچنین ۹۸ هزار و ۷۴۹ واحد مسکن مهر توسط اداره کل راه و شهرسازی و ۳۵ هزار و ۵۸۶ واحد مسکن مهر، هم توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۸۴ هزار و ۹۰۰ واحد در پرند و ۷۰ هزار و ۳۶۱ واحد هم در پردیس و ۳ هزار و۹۳ واحد مسکن هم در اندیشه قرار دارند که در مجموع ۲۹۲ هزار و ۶۸۹ واحد مسکن مهر در مرحله نازک کاری قرار دارند.

گفتنی است، مجموع پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر در استان تهران به ۹۵ درصد رسیده است. همچنین در مجموع ۲هزار و ۵۹۵ واحد در استان تهران فاقد متقاضی است.

همچنین ۱۶۳ هزار و ۴۵۸ واحد مسکن مهر در مرحله اخذ پایانکار است و در مجموع کل پرداختی‌های تسهیلات ساخت ۲۲ هزار و ۸۲۸ میلیارد ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، ۱۱ هزار و۵۷۲ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن، ۳۱ هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال در پرند ، ۳۷ هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال توسط پردیس و ۹۳۹ میلیارد ریال در اندیشه که در مجموع ۹۴ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال پرداخت خواهد شد.

براساس این گزارش ۹۶ هزار و ۹۰۹ واحد مسکن مهر توسط اداره کل راه و شهرسازی ، ۳۵ هزار و ۵۸۶ واحد توسط بنیاد مسکن، ۷۷ هزار و۲۱۶ واحد در پرند و ۴۴ هزار و ۹۵۸ واحد در پردیس و در کل استان تهران ۲۵۷ هزار و۷۶۲ واحد افتتاح خواهد شد.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده،  امروز با حضور رییس‌جمهوری و ۳۱ استاندار مراسم افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های مسکنی وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

۱۳۵ هزار واحد واگذاری زمین و ۲۵۳ هزار واحد مسکن ملی معرفی به پروژه‌های اقدام ملی به شکل پایلوت در شهر بیرجند در خراسان جنوبی انجام می‌شود.

مراسم کلنگ‌زنی و تفاهم‌نامه‌های در شهر هشتگرد در استان البرز و افتتاح مسکن مهر در شهر پردیس انجام می‌شود.

ارزش پروژه اقدام ملی حدود ۲۴۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به قیمت اراضی و حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به بخش اجرا و خدمات خواهد بود.

بخشی از برنامه‌های ویدئوکنفرانسی ریاست‌جمهوری در بخش مسکن نیز شامل بهره‌برداری از بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده است که به متقاضیان تحویل می‌شود.

 

افتتاح نزدیک به ۱۲ هزار مسکن ملی در ۸ استان

همچنین ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد از  پروژه‌های طرح اقدام ملی در هشت استان افتتاح می‌شود. علاوه بر این واحدها، برخی از پروژه‌های بافت فرسوده که توسط مالکان احداث شده است نیز در سراسر کشور، افتتاح خواهد شد.

 

واگذاری گروهی ۱۳۵ هزار واحد مسکن ملی به متقاضیان

در بخش دوم افتتاح‌ها شامل واگذاری زمین به گروه‌های ساخت است. ۱۳۵ هزار زمین به گروه‌های ساخت واگذار می‌شود که از این تعداد ۹۵ هزار قطعه، ظرف یک‌سال گذشته واگذار شده و در این مراسم ۴۰ هزار واحد دیگر واگذار می‌شود.

در این بخش، هر پلاک به گروه‌های سه‌ نفر به بالا واگذار می‌شود تا نسبت‌ به احداث واحد مسکن ملی، اقدام کنند.

حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در بافت‌های فرسوده در حال انجام است که از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ واحد در این مراسم به بهره‌برداری می‌رسد.

 

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۶۹ هزار مسکن ملی در قالب تفاهم‌نامه‌ها با سایر وزارتخانه‌ها

همچنین در این مراسم حدود ۶۹ هزار واحد مسکن ملی در قالب تفاهم‌نامه‌ها آغاز عملیات اجراییشان انجام خواهد شد که از این تعداد، ۳۰ هزار واحد مسکن ملی فرهنگیان، ۳۷ هزار واحد مسکن ملی نیروهای مسلح، ۲ هزار واحد مسکن ملی کارگران است.

در این مراسم، آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن فرهنگیان به شکل نمادین با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام خواهد شد. پیش‌تر نیز ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحدی برای فرهنگیان کلنگ‌زنی شد.

در مجموع به غیر از مسکن مهر تعداد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اقدام ملی، تعیین تکلیف می‌شوند که برخی از آن‌ها در قالب واگذاری زمین و برخی در قالب معرفی افراد به پروژه‌ها است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.