آمادگی دولت برای بهسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از آمادگی دولت برای بهسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای کشور خبر داد.

داوود کشاورزیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خرم آباد افزود: ناوگان باری و مسافری کشور از فرسودگی و میانگین عمر بالایی برخوردار است و با توجه به مسائل زیست محیطی و بالا بودن سوخت مصرفی این ناوگان، دولت برای اعطای تسهیلات و تعویض این ناوگان آمادگی دارد.
وی تصریح کرد: میانگین عمر ناوگان باری و کامیون در کشور بالاتر از 35 سال است که این ناوگان بر اساس بند ق تبصره 2 قانون بودجه می بایست از رده خارج شوند و وزارت نفت نیز پس از تصویب شورای اقتصاد بخشی از سود بانکی تسهیلات را در راستای تعویض و از رده خارج کردن ناوگان فرسوده را پرداخت می کند.
وی اضافه کرد: شورای اقتصاد این مصوبه را تصویب کرده و در انتظار ابلاغ وزیر نفت برای اجرای این طرح و خارج کردن ناوگان فرسوده از حمل و نقل جاده ای هستیم.
وی در خصوص ناوگان مسافری کشور نیز گفت: در راستای تعویض ناوگان مسافری فرسوده برون شهری نیز با استفاده از منابع داخلی سازمان و همچنین اعطای تسهیلات تا سقف 70 درصد قیمت خودرو از محل تسهیلات کم بهره، اقداماتی انجام شده و متقاضیان می توانند برای تعویض ناوگان فرسوده خود و دریافت تسهیلات اقدام کنند.
وی با اشاره به میانگین عمر ناوگان مسافربری اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری در کشور نیز اظهار داشت: میانگین عمر ناوگان مسافری در کشور 12.5 سال است که متاسفانه عمر ناوگان مینی بوس کشور به دلیل ضعیف بودن اقتصاد این ناوگان بیشتر از میانگین تعریف شده است.
کشاورزیان افزود: برای خروج ناوگان مینی بوس رانی فرسوده از رده خدمات رسانی و اجرای طرح تعویض این خودروها در کشور، تسهیلات کم بهره با شرایط مناسبی در نظر گرفته شده که به دلیل اقتصاد ضعیف این ناوگان، متقاضی کمی در کشور وجود دارد.
وی اظهار امیدواری کرد تا با خارج کردن ناوگان فرسوده کشور از رده خدمت رسانی و تعویض خودورهای فرسوده در کشور، بتوان در راستای خدمات رسانی بیشتر و همچنین جلوگیری از آلودگی هوا و مصرف بی رویه سوخت جلوگیری کرد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.