جهانگیری: نباید وقفه و خللی در روند تولید داروی مورد نیاز مردم ایجاد شود

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت کار شرکت‌های تولید کننده دارو در کشور، گفت: تولید ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در شرایط دشوار تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا کار مهم و ارزشمندی است.

جهانگیری عصر امروز(شنبه) در دیدارهیات مدیره سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت،‌ اظهار داشت: باید قدردان زحمات تولید کنندگان بخش دارو در کشور بود که با دلسوزی و تحمل سختی ها پای کار ایستاده اند تا مردم به پشتوانه آنها و پزشکان و کادر درمان آرامش داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت تلاش خواهد کرد تا ارز 4200 تومانی بخش بهداشت و درمان بطور کامل تخصیص یابد، گفت: به هیچ وجه نباید در روند تولید داروهای مورد نیاز کشور با قیمت مناسب برای مردم وقفه و خللی حاصل شود و دولت برای رفع مشکل تولید کنندگان آمادگی لازم را دارد.
معاون اول رییس جمهوردغدغه دولت را تامین داروی با قیمت مناسب و کافی برای مردم دانست و از شرکت های خصوصی خواست تا در ارتباط با بخش خصوصی سایر کشورها در زمینه تامین مواد اولیه برخی داروها اقدامات لازم را انجام دهند.
دکتر جهانگیری ادامه داد: همواره به همه دستگاه ها تاکید کرده ام در سیاست گذاری ها نظر مشورتی نهادهای مدنی را لحاظ کنند زیرا این مجموعه ها با کمترین درخواست حاضر هستند پیشنهادها و راهکارهای موثری برای حل مشکلات ارایه کنند.
در این جلسه هریک از اعضای هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی بطور جداگانه دیدگاه ها و مشکلات خود در زمینه تخصیص و تامین ارز کارخانجات داروسازی، کارآفرینی و بومی سازی فناوری های نوین، نیازهای دارویی کشور، قیمت گذاری دارو، تولید داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا ، میزان داخلی سازی دارو و توان ارزآوری این صنعت ارایه کردند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.